ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Обществено обсъждане на организацията на движението

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
60-70% от градският транспорт в града да бъде тролейбусен!
Йорданис написа на 22.11.2009 г.:
tkirov Виждам, че си статистик. Мен ме интересува Европейският съюз!!! Там има специални регламенти за електротранспорта. Хората на Запад исакт да живеят. Да, Батаклиев купува само боклуците на на останалите държави и то на жълти стотинки, като ги представя на по-висока цена. Поне да бе внесъм 30 чисто нови тролейбуса и 35 втора употреба, а не 65 втора употреба, а той даже щял да внесе и още два отгоре. Пловдив е имал 140-150 тролейбуса, въздухът е бил много чист. Тролейбусите не са остарели!!! В Европа мислят и говорят само за електротранспорт във всичките му настоящи и бъдещи разновидности. :)

tkirov написа на 21.11.2009 г.:
Йорданис, аз се опитвам да спазвам добър тона на дискусията така, че моля и ти да го правиш. Питам те отново: КЪДЕ, ги видя тези тролейбуси в Европа? Прочети по-долу и ще видиш къде вече няма. В БЕЛГИЯ вече няма. НИКЪДЕ. Последните белгийски са вече български и са в ПЛОВДИВ. Дай боже Пловдив да заприлича на Европа, но не би все още. Дай нещо черно на бяло. Ето за Лион се съгласих и се извиних. Ти обаче ще се извиниш ли за Базел /махнати след РЕФЕРЕНДУМ през 2007/, или Марсилия /2004/, или Германия /родината на тролейбусите/ ?Не ме гони от темата, защото като чета написаното от теб, започвам да се чудя, от къде си толкова навътре в работите на Градски транспорт!Но понеже си наясно мнооого с тролеите на Пловдив, искам да ми кажеш, защо след белгийските идват канадски? ... За останалите четящи ще отговоря аз. Защото на 2 май 2009 /преди половин година/ е закрит тролейбусния транспорт в Еднъмтън. ??? И те ли са по-прости от нас? Или имат стари ламарини за "подаряване"? В момента тролейбуси в ЦЯЛА Канада има само във Ванкувър. В Торонто няма от 1993, в Монреал от 1966 !!!,в Хамилтън от 1992, в Калгари от 1975.Да давам ли още примери?

Йорданис написа на 21.11.2009 г.:
tkirov отиди да се прегледаш. Аз съм ходил в доста държави по света и съм се возил на най-различни тролейбуси и мога да го твърдя! Твоето мнение няма никаква стойност, затова се махай от тази тема, като не ти приляга!!!
Тролейбуси ще има, това е записано и в Регламент на Европейския съюз!!!

tkirov написа на 20.11.2009 г.:
Изключително разбирам ежедневните тревоги на Йорданис. ДА, тролейбусите са по-пъргави, по-тихи /едва, но ДА/, не отделят вредни газове - Да,... друго не се сещам. Сега ето аз какво ще река, за втори или трети път: тролейбусите не отделят вредни газове, но колите, висящи по задръстванията предизвикани от тях - ДА. Централите произвеждащи тока - също. Колкото до шума - нещата са като при газовете от колите в зъдрастванията. ИМА проблем, който може да се намали ако тролейбусите се извадят от центъра на града и се пуснат да вървят към крайните квартали по отделни пътища. Но тогава идва проблема с големината им. Ако ще се прави отделен път - нека е релсов и се пуснат трамваи. Един трамвай може да превози 3-4 пъти повече хора със същия разход на енергия. Да не говорим, че е значително по-бърз от тролея. За трамваи съм ЗА! Към тези, които твърдят, че 50 км/ч и прочие... Искам да знам КЪДЕ са видели тези чудеса на техниката? Аз изброих половината свят, но там махат тролеите, не ги карат да се движат с 50. Момчета, уважавам пламенната страст, с която защитавате тезата си, но тя е малко като твърдението, че виниловата плоча е по-добра от СД-то. Така е, по-добра е, по-красив е звукът й, но е стара технология и не е пригодна за днешните времена.

Йорданис написа на 20.11.2009 г.:
Да, видях не ми допадат. Видях 13-те МАН, хубави са, но новите, а старите не чак толкова, аз не знам той какви ще вземе, дано да са новите, въпреки че вече се съмнявам в неговите думи!!!

Веселин Пд написа на 20.11.2009 г.:
Прочети статията и ще разбереш. Тези снимки са показани от Батаклиев.

Йорданис написа на 20.11.2009 г.:
Аха. Мен не ме мързи. Това не може да са те. Батаклиев каза, че те ще са чисто нови, а тези са от 60-те години на 20 век. :) Тези са отвратителни. Ако батаклиев не купи поне 20 чисто нови и модерни тролейбуси, значи трябва да се ходи. да се вдигнем на стачка всички!!!

Веселин Пд написа на 20.11.2009 г.:
В статията на Plovdiv24 има снимки на канадските, ама понеже те мързи, ето ги и тук.

Йорданис написа на 20.11.2009 г.:
Прави сте!!! Трябва да се смени цялата контактна мрежа! Ако не се смени е достатъчно поне да се смени на кръстовищета, стрелките, там, където се преплита и пр., но с модерна. На Запад тролейбусите минават през стрелки и кръстовища с преплетена конт. мрежа с висока скорост 50 км/ч. Дано Батаклиев да проучи нещата и да започне подмяната Сќ.
Искам да кажа няколко думи за така нат. еко-автобуси. Такива няма. Екологично е това возило, което излъчва 0% емисия, такива са единствено тролейбуси, трамваи, метро, влакове и електромобили. На Дошков автобусите вървели с метан и какво от това, било екологично? Да отиде да се прегледа. Те замърсяват въздуха и са шумни, да по-малко го замърсяват, но важното е, че го замърсяват. Аз живея срещу Автогара Север и наблядавам както автобусите на Дошков, така и автобусите и тролейбусите на Батаклиев. Много е шумно при нас, не можем да спим от тези автобуси. Уверил съм се, даже автобусът е чисто нов и клас А, пак шуми. Най-раздрънкания тролейбус Зиу, Шкода издават по-малко шум, отколкото новите автобуси на Дошков!!!
Да се научат пловдивчани да се качват на тролейбусен транспорт. Аз само с него се води, въпреки че е дефицитен!!!
Днес осветиха не 15, а по-малко от тролейбусите "Ван Хуул", 15-годишни, защото в депото има 3 от тях със счупени стъкла и липсващи тиранти. Това е станало по време на транспорта им от Белгия до България, а именно в Ниш (Сърбия), там са ги целили с камъни, изкрали са тирантите и пр. Дано Батаклиев ги оправи. Също стоят неподвижни и два от швейцарските тролейбуси в депото. ;) Между другото търсят ватмани (шофьори) за новите и рециклираните тролейбуси. Така съобщиха от ГТ "Пловдив". Някой има ли снимки или линк на тролейбусите от Канада. Ман и Ван Хуул ги видях предварително, но канадските не се откриват лесно. ;)
Днес пуснаха 14 и 134. Возете се само на тролейбуси, не участвайте в изтрбване и унищожаването на природата, возейки се в автобусите и леките автомобили!!!

tkirov написа на 20.11.2009 г.:
Ние ли сме абдали, белгийците ли са будали? Точно преди четири дни писах за това, как в Гент са се отървали от тролеите и ... хоп, ей ги на довтасаха в Пловдив. Модерни, произведени през ??? 1989 година. Някои даже през 1991. Божке-е-е, казваше баба ми в такива ситуации. Слушам по радиото собственика ли, президента ли на Градски транспорт да обяснява колко по-малко ток харчили, колко гаранция имали ... А бе хора Гент беше единствения град в Белгия с тролейбуси. БЕШЕ !!! Големи тарикати сме няма що! Вън тирантаджийските таратайки от Пловдив. Не живеем в средата на 20-век. Този транспорт е 50 години назад. Вчера да са произведени, пак е транспорт от "ВЧЕРА". /метафора/

Austin Powers написа на 19.11.2009 г.:
Ролф, за едно не си прав - самите Van Hool произвеждат хибрити с горивна клетка, които, както знаеш, са много по-енърджи ефишънт и енвайърмънт френдли от тролеите. Тъй като такива транспортни средства скоро няма да можем да си позволим, а и има още няколко технологични спънки за да станат абсолютно масови, тролеите са си много добър вариант. Дано пуснатите нови от ГТ да са нови van hool-ове, а не някои 15 годишни без живот в тях.

Rolf написа на 19.11.2009 г.:
Аз лично съм много доволен от факта, че се прави нещо за възстановяването на тролейбусният транспорт в Пловдив. От доста време бяхя поизчезнали любимите ми превозни средства. Със Saurer-те и Vanhool-четата тъкмо ще се предаде и една автентичност на Пловдивският тролейбусен транспорт. Ако нещата вървят както трябва, те могат да се експлоатират поне 15-20 години.
Прочетох по-долу коментари, доколко били вредни тролейте, защото харчели ток, който се произвеждал в ТЕЦ, АЕЦ и др. Ако някой си мисли, че има по-екологичен траспорт от този или жестоко се лъже или защитава нечии политически или икономически интереси. За град, в който не е предвидено изграждане на метро или висяща железница, няма друг избор. Ако има начин да се разширят булевардите, така че да си има по една bus лента, ще видите че малко по-тромавичките тролейчета няма да пречат на движението. Дори моята идея за денонощен транспорт на Пловдив се свързва единствено с тях. Ще се направи такава транспортна схема, че да има връзка между отделните квартали по всяко време на денонощието.
Така или иначе въздухът в града е отвратително мръсен, по улиците се движат само нафтови печки. Повечето автобуси са относително стари и бълват сажди и гнусна миризма.
Каквото и да се изпише още, безпорен е факта че тролейте трябва да останат и да просъществуват в бъдещето! Ако неможе 60-70 процента, поне с дял от 50!

Борис Бакърджиев написа на 16.11.2009 г.:
134 вече от днес се движи! Честито на всички печеливши! :)

tkirov написа на 16.11.2009 г.:
Извинявам се отново, може и да ставам нахален, но става дума за едни тролеи, на които съм се возил.

Тези в Гент, Белгия. Единствените в цялата страна. През февруари 2008 "Фламандският обществен транспорт", обявява, че ги заменя с хидридни дизел-електрически автобуси.

Същото се случва и с тролеите в Инсбург, Австрия през 2007 и Копенхаген, Дания през 1998, Порто /1997/ и Брага /1979/ в Португалия, полските Варшава - 1990 и Познан /град побратим на Пловдив/ - 1970, че дори и в румънските Яш - 2006, Търговище - 2005, Сату маре - 2005 и Сибиу - ТОЗИ МЕСЕЦ.



Така, че нека не се обиждаме, а да дискутираме с факти

tkirov написа на 16.11.2009 г.:
Ето и малко от Германия, като ще пиша само годината на закриване на тролейбусния транспорт. Берлин - 1973, Потсдам - 1993, Бремен - 1961, Хамбург - 1961, Кобленц - 1970, Дармщат - 1963, Франкфурт на Майн - 1959, Марбург - 1968, Хановер - 1958, Аахен - 1974, Билефелд - 1968, Бон - 1971, Дортмунд - 1967, Есен - 1959, през 1983 правят опит да го възстановят, но отново е закрит през 1994, Бохум - 1959, Кайзерслаутен - 1985, Дрезден - 1973, Лайпциг - 1975, Ваймар - 1993.Мисля достатъчно е ! Нека не правим опити да възстановим нещо, което е мъртвородено, а насочим парите на Пловдивските данъкоплатци за нещо по-добро!

tkirov написа на 16.11.2009 г.:
Извинявам се за предното включване! Вярно е в Лион има тролеи. Лично съм виждал един около старата гара. Извинявам се!

Все пак, реших да компенсирам, предното си емоционално включване с нещо по-рационално и ето един по-сериозен анализ.

Лион е по-скоро изключение от правилото. В момента във Франция тролеи има в Лимож (население около 130 000), Нанси (110 000), Сент Етиен (175 000), Каен (110 000). Тролеибусен транспорт е ИМАЛО, но е закрит през 50-те в Бордо, а през 60-те години и в Льо Ман, Амиен, Мец, Турс, Дижон, Страсбург и още десетина града. През 70-те е закрит в Льо Авър, Белфор, Брест, Тулон, Ница. През 90-те е закрит в Гренобъл, а през 2004 в Марсилия. В Париж тролеибусният транспорт просъществува само от 1912 до 1914.

tkirov написа на 16.11.2009 г.:
Къде ги видяхте тези тролеи в Лион? Аз не успях когато бях там. Сигурно са много добри в скриването им, щом и на сайта на града ги няма.

"The urban transport network consists of more than 120 bus lines, 111 school lines, four metro lines, two funiculars, minibuses converted to carry people with reduced mobility, and three tramway lines." www.lyon.fr funicular = железница


Жоро Трифонов написа на 15.11.2009 г.:
имаше години когато вървеше като часовник особено линия 134,и аз обаче о съм съгласен с Борис Бъкарджиев за електропреносната мрежа,но предлагам да се направи и лента която да се ползвува само от градския транспорт.и да се прекара линия до новата индустриална зона по Голямо Конарско шосе

Борис Бакърджиев написа на 15.11.2009 г.:
Така е,но кой ли ми чете мнението, което е няколко редове по-надолу? Никой! Аз ви обясних колеги защо тролеите са бавни,но няма кой да го прочете. Тази мрежа е стара и амортизирана, колко пъти трябва да ви се каже?

Piccadilly Circus написа на 15.11.2009 г.:
Зашеметителен е броят на коментарите от хора без никакво разбране по темата!
Господин Киров,аргументите ви са повече от слаби! До колкото разбирам, твърдите че тролейбусите са вредни поради ниската им скорост,а замисляли ли сте се защо е така? Проблемът идва от долнопробната контактна мрежа.Тук говорим за нейният дизай,а не за възрастта.Вие може и да си си спомняте когато е била "нова",но определено не си спомняте когато е била строена от "Kiepe Elektrik", просто защото не е.Направихте ли си труда да проучите как функционира една западна стрелка или кръстовка и как "работи" българският боклук (било то нов или стар)? Не, разбира се.Обърнали ли сте внимание на ъгъла на българските даги и западните? Отново не.Въщност вие возил ли сте се в тролейбус в западен град?
Интересно е и че давати пример с държави.Проучихте ли ги преди да пишете?
Най-интересни са Франция и Англия,защото там има градове противоречащи на аргументите ви.
Франция-Лион
Англия- Лийдс -изграждането на тролейбусна система беше одобрено на скоро.
Инвестицията за 3 линии възлиза на... 300 МИЛИОНА ПАУНДА! (определено тролейбусите са неефективни,кой иначе би инвестирал толкова пари?)

Тролейбусите доказано вършат работа.Проблемът обаче е друг.
Нужни ли са те на Пловдив? - Да!
Има ли пари за необходимите реконструкций(да се разбира подмяна на всичко)? - Не.


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: