ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Обществено обсъждане на организацията на движението

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
60-70% от градският транспорт в града да бъде тролейбусен!
Минко10 написа на 04.12.2009 г.:
Аз съм 100 пъти ЗА тролейбусния транспорт в града. Честно казано не съм се возил в новите тролеи( в тоя ред на мисли и в автобуси не се возя от както съм завършил) защото предпочитам да ходя пеш, но съм убеден в преимуществата им.

Йорданис написа на 03.12.2009 г.:
Така е. Първо трябва да подмени контактна мрежа. И 200 тролейбуса да се движат в Пловдив, няма смисъл, при положение, че се движат 250 автобуса и 300 000 автомобили (убийцомобили). Трябва да се намалят тролейбусите поне с 50-60% И ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ С 30-40%, тогава ще дишаме и ще ЖИВЕЕМ. ИСКАМ ДА ЖИВЕЯ, А ВИЕ???

fisher написа на 03.12.2009 г.:
На първо време за тролейбусния транспорт една хубава нова контактна мрежа.Този Батаклиев докара стари трошки и какво, нищо радикално не се прави в Пловдив за тролейбусния транспорт. Изобщо в Пловдив нищо не се прави за екологичночистиая транспорт,много жалко.

Йорданис написа на 29.11.2009 г.:
Gettre нещо си се объркал. Аз с тролейбус номер 3 от Автогара Север до Тримонциум в най-добрия случай стигам за 8 минути, а в най-лошия за 15 минути в зависимост от задръстванията. С автобусите и маршрутките стигам много по-късно!!! Качи се и тогава говори!!! Затова аз пътувам само с ЕКОЛОГИЧЕН ТРАНСПОРТ--ТРОЛЕЙБУСЕН. Не съм убиец като повечето от вас, които се возят в автобуси, маршрутки и автомобили.....

Лао Дзъ написа на 29.11.2009 г.:
пфф не стига че сутрин с автобуса стигам до даскало за 30-40 минути а пък с тея тролейбуси като ги гледам как се движат просто ... вероятно ще стигам до даскало след час час и нещо заради екологията на вече замрялата Република България =( =(

tkirov написа на 28.11.2009 г.:
... сиреч, трябва нещо генерално различно, модерно и ново!

Shovelhead написа на 28.11.2009 г.:
Тролейбусният транспорт в града ни беше погребан преди близо две десетилетия и то от самите нас. Премълчавахме си когато закриваха линии, а сега отново искаме екологичен и модерен транспорт, за съжаление вече няма кой да ни го даде.

Борис Бакърджиев написа на 28.11.2009 г.:
Тясни са за дългите, иначе за късите не ми се вярва да са чак толкова. Те дългите въобще не могат да завият по тясна улица. Трябва да се полагат доста усилия, че да могат да завият.


6i6ama написа на 28.11.2009 г.:
МНОГО СА ТЯСНИ УЛИЦИТЕ ЗА ДА СЕ ДВИЖАТ И ТРОЛЕЙ ПО ДОБРЕ ДА ГИ НЯМА

daskala1 написа на 25.11.2009 г.:
мисля че не е важно дали се тролеибуси или автобуси,а цялостната организация на трафика в Пловдив.Гледам как е в Лондон и се чудя как идват точно по разписание няма паркирали таксита като на спирката на в началото на бул."Хр.Ботев"или целия Бул."Цар Борис"хората спират на светофарите няма юнашки изцепки толерантни са като водачи и стигам до извода че парво трябва да си сменим манталитета и после да мислим за нови автобуси,защото докато автопарка е на преклонна възратс и става все по опасен и незнаеш дали някой пиян кондуктор няма да те изхварли само защото не си му харсал.Градския транспорт като стане чист,редовен и конкурентно способен хората ще го предпочитат пред автомобилите за придвижване в града.

Йорданис написа на 25.11.2009 г.:
Проблемът не е в тролейбусите, а в контактната мрежа. Трябва да се смени моделът, а именно от руски да преминем към западноевропейски модел на контактната мрежа. :) Тогава тролейбусите могат да преминават много бързо през стрелки и кръстовища и да развиват бърза скорост!!!

tkirov написа на 24.11.2009 г.:
Добър въпрос! Отговорът е коефициента на полезно действие(КПД). При трамваите КПД е много по-висок.

Ако за превозването на 1 пътник на 1 километър, тролеят изразходва енергия "Х", то трамваят изразходва "У". Като "У"<"Х". Основната причина за това е по-големия брой пътници, които един трамвай превозва. Ако съчленен тролей или автобус превозва средно 120-150 души при трамвая броят им е 300-400.

Отделно трябва да се прибави по-ниското съпротивление /в пъти/ между релсите и колелата, сравнено с асфалта и колелата на тролея. Също по-ниското относително тегло на трамвая следствие на по-простото устройство и т.н.

GRIPEN написа на 24.11.2009 г.:
Каква е разликата дали ще е трамвай или тролейбус щом се отделят вредни емисий при производството на електроенергията необходима за задвижването на превозното средство?

tkirov написа на 23.11.2009 г.:
Приемам и се извинявам, ако аз съм те засегнал с нещо от писанията си. Колкото до правилата и т.н. Принципно си прав за скоростта. Проблемът обаче на тролеите, не са правите :) участъци, а кръстовищата, паркираните коли и селянията по пътищата. Отделно това, трамваите развиват доста по-голяма скорост когато са на "техен терен". Дори онези недоразумения софийските таратайки. Иначе си прав. Доста работа трябва да се свърши, ако ще се пуска градско ЖП. Но така или иначе до десетина, максимум двадесет години, няма да ни се размине. За това и идеята ми е вместо да се дават пари за ремонт на нещо остаряло да се вложат в бъдещето. Лееле, как звучи, но ... Един чисто български пример./може би не най-удачния/. София е по-малка от днешен Пловдив, когато прекарват трамваи. Един друг, макар и не много приятен за мен, пример. Преди по-малко от година в Краков/Полша/ ще ше да ме блъсне един хубостник-трамвай. Не го чух, а на всичкото отгоре бях в почти стария им град, сиреч в центъра. Ама кой да разбере, че там освен пешеходци, може и трамваи. Както и да е, отплеснах се. Все пак още един оффтопик - Краков е страшен град за туризъм и бирата е малко по-скъпа от нашата.

Та друго исках да река. Ако ще се прави нещо с транспорта в Пловдив, нека не е за днес, а за утре. От общината се иска САМО да направи стратегия. Инвеститор винаги ще се намери, ако проекта е добър. Щом разни хора като ГТ и Хебросбус имат интерес да инвестират в транспорта на Пловдив, със сигурност ще има и такива с дваж повече пари. Все пак Пловдив е в топ сто на НАЙ-големите европейски градове /ако се не лъжа 87-ми/, а България е средна по големина евро-държава. Нека не се подценяваме. Има много кинти в града./В смисъл възможности да се направят/ ПЪТИ повече от примерно Хановер, който е колкото Пловдив по големина. Само работната заплата вземи. За заплатата на един немец там, можеш да наемеш десет нашенеца тук. Отделно, че тук се работи /официално/ 40 часа седмично, а там 35. Разликата в проценти е 12,5%. На милион, това е 125 000. Както и да е, че задълбах много. дискусията си струва и честно ме е яд, че са се включили толкова малко хора. После, обаче като дойде време да плюем Славчо ще сме хиляди. Но ... "Както и да е - 2!" :) Последно. " ... неща за който е доказано че не могат да се направят..." Преди близо 12 години, един много важен за мен в професионално отношение човек ме научи на думите: "Dream and you will succeed!" /Мечтай и ще успееш./ Оттогава, МОЩНО НАПУК на вродения си български песимизъм следвам тази максима. Действа! Мога да дам стотина примера поне от професионалния си живот. Хората, които ме познават биха се сетили за поне още толкова. Скоро обаче чух нащо подобно на български: "Око се плаши, ръка се не." Хайде лека вечер все пак, че както я подкарах ще напиша роман. П.П. Извинявам се ако има нещо.

smilodont написа на 23.11.2009 г.:
tkirov Не искам да споря за неща за който е доказано че не могат да се направят в Пловдив . А що се отнася до книжката за която те попитах то е за да си отговориш сам на вьпроса дали са бавни тролейти . Иначе извини ме ако сьм те обидил .

tkirov написа на 23.11.2009 г.:
Уважаеми Смилодонт, ще повторя, за да разбереш. Книжка имам вече близо двадесет години. Не знам какво общо има това с тролеите в Пловдив, но да речем, че за теб е важно. Заядливият тон, с който си решил да водиш дискусията и нетолерантността към мнение различно от твоето, БЕШЕ на път да ме накара да оставя темата. Още повече, че никак не си уникален в това си качество. Но реших да поспоря с теб. Да се надяваме, че първата ми преценка е била грешна и наистина имам отговорен човек насреща. Чудя се обаче, като си толкова компетентен, че даваш оценка за чуждите познания, ще можеш ли да ми кажеш 3/три/ предимства на тролейбусния транспорт съобразно обстановката в Пловдив. И като толкова си приревал за тежкото положение на града би ли споделил с четящите, твоя ЛИЧЕН принос за решаването на проблемите на Пловдив.Не се дръж като във форум на спортен сайт! Моля!

П.П. Другите държави не са станали богати за един ден.

smilodont написа на 23.11.2009 г.:
След като не ми отговори но вьпроса е ясно че тези 1000000 километра си ги навьртял пеша .А това какво е в други градове и дьржави няма нищо общо с реалноста и вьзможностите в Пловдив .

tkirov написа на 23.11.2009 г.:
За книжка дали имам? Имам. И близо милион километра зад гърба си имам. Относно прелезите. Иди примерно в Берлин и ще разбереш, че те не са проблем на градската железница, а на градското ръководство. В Брюксел пък трамваите влизат под земята в центъра. В Барселона точно ПОД площад Каталуня /техния "Централен"/ има и гара, и метро. А колкото до натрапването на разни неща ...

smilodont написа на 23.11.2009 г.:
tkirov искам да те попитам дали имаш шофиорска книшка и знаеш ли каква е допустимата скорост в града . А това кой транспорт и по екологично чист явно не е в твойта компетенция . Следващото което ще те помоля е да не ми натрапваш разни трамвай и железници защото всички сьрбаме попарата на прелезите който с течение на времето се оказаха едва ли не в центьра на Пловдив .

tkirov написа на 22.11.2009 г.:
Канада я споменах само защото от там идват част от бъдещите тролеи на Пловдив. Относно Европа - виж предишните ми писания. Ако ги разгледаш, ще видиш, че аз също не съм против електротранспорта. Напротив мога да ти изброя огромно количество ЗА-та. Просто съм против тролеите, като изживяла, според мен, форма на електротранспорт. Инокомически, а и екологически ефективен този транспорт става, когато е предназначен за превоз на повече хора. Тоест трамвай, метро или градска железница /Само да не е като тази на Гърневски/. Според мен Пловдив вече поне от десетина години има нужда от нещо такова. А след още десетина нуждата ще е драстична. За това призовавам, вместо да се дават пари за подмяна на контактната мрежа на тролеите да започне да се мисли имено в тази посока. В Европа особено по-западната почти няма град с големината на нашия, който да няма трамваи. Отделно градът нарочно или не, се развива съвсем по европейски. Тоест индустриалните зони са доста отдалечени. В нашият случай са дори в друга община. /но това вече си е българска работа/

За трамваите вече съм съгласен, че новите модели нямат нищо общо с тези от преди години. Нов тип двигатели, спирачки, колела и т.н. и шум по-нисък от този на лека кола.


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: