ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Строителство

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Възраждането на една отминала идея - S bahn (идеи за алтернативен транспорт)
malkiazmei написа на 23.06.2009 г.:
цитат от изказване на crusader от 10:39 / 23.06.2009 г.:
цитат от изказване на Rothmans от 08:02 / 23.06.2009 г.:
За какво са ви тия железници, трамвай и метра дето ги говорите из Пловдив така и не мога да схвана. Колко градове сте виждали да им вървят влаковете през центъра на града. Вместо да гледате как да я махнат оная и без това неизползваема линия по Копривщица. по добре да я залеят и да я направят велоалея повече народ ще минава от там. 
Глупости!Виждал съм в градове в западна европа,при прокарване на трамвайна линия да се отнемат дори ленти от булеварди,ако няма откъде другаде да минемалкия змей,това за монорелсовата железница може и да стане ама след 20 години,като за начало е по-добре да се купят нови модерни автобуси,ама не турски трошки като оранжевите БМЦ-та без климатик,и най-вече нови модерни тролей
За съжаление си прав за 20-те години. Като гледам как моста на Герджика вече 3-та година го правят, а е едва 150 метра, не ми се мисли за някакъв реален проект по-големичък. Единствения шанс е пари от Европейската банка за развитие, защото там са строго заложени сроковете за усвояване на парите. Т.е. всичко е по график от началото до самия финал на проекта и строго се следи за спазването. Лошото разбира се е, че ако сроковете не бъдат спазени Пловдив ще остане като строителна площадка, защото ще спрат парите, а нашите "умници" няма да има с какво да го довършат. Иначе за автобусите съм съгласен. За това сега се надявам тези на Ивеко дето ще ги взима Хебросбус да са свястни, защото БМЦ-тата наистина са си само замазване на очите - супер скапани, но иначе голяма реклама си направи оня червеничкия Батаклиев - хем евтини, т.е. купи доста повече, хем нови - направи си рекламата пред хората, а накрая хората пак се возят на скапани автобуси. В тази връзка новичките автобусчета по линия 15 са много хубави. Имат и климатици и са удобни и возят меко :)

crusader написа на 23.06.2009 г.:
цитат от изказване на Rothmans от 08:02 / 23.06.2009 г.:
За какво са ви тия железници, трамвай и метра дето ги говорите из Пловдив така и не мога да схвана. Колко градове сте виждали да им вървят влаковете през центъра на града. Вместо да гледате как да я махнат оная и без това неизползваема линия по Копривщица. по добре да я залеят и да я направят велоалея повече народ ще минава от там. 
Глупости!Виждал съм в градове в западна европа,при прокарване на трамвайна линия да се отнемат дори ленти от булеварди,ако няма откъде другаде да минемалкия змей,това за монорелсовата железница може и да стане ама след 20 години,като за начало е по-добре да се купят нови модерни автобуси,ама не турски трошки като оранжевите БМЦ-та без климатик,и най-вече нови модерни тролей

malkiazmei написа на 23.06.2009 г.:
цитат от изказване на Rothmans от 08:02 / 23.06.2009 г.:
За какво са ви тия железници, трамвай и метра дето ги говорите из Пловдив така и не мога да схвана. Колко градове сте виждали да им вървят влаковете през центъра на града. Вместо да гледате как да я махнат оная и без това неизползваема линия по Копривщица. по добре да я залеят и да я направят велоалея повече народ ще минава от там. 
Абсолютни глупости. Всички влакове за подбалкана минават от там: Карлово, Хисаря и т.н. Да не говорим, че в момента от там минават и влаковете от Бургас за София, тъй като подбалканската линия се ремонтира. А бе вие като говорите мислите ли поне малко? Дори в градове като Лондон и Нотингам има влакове през центъра на града. Е в Лондон са направени да минават под земята, а в Нотингам линиите са оградени отвсякъде с високи бетонни стени и съответни има подлези и надлези за хората, но какво да се прави, тук не е точно така. Обаче да искате да премахнете един от най-използваните по целия свят методи за транспорт си е безумие. Иначе и аз смятам, че Пловдив е твърде малък за Метро. За градската железница може да се поспори ако бъде измислена както трябва - редовна, с достатъчно на брой спирки и на разумна цена и при нужния комфорт (след като автобусите вече почват да имат климатици да се друсап във влак, където се пържиш едва ли ще стане). Основно градската железница би имала смисъл за хората от околните селища, но те в момента така или иначе се придвижват с влак (примерно хващат някой от София за Пловдив). Според мен наистина монорелсовата железница ще свърши добра работа, тъй като няма да я касаят задръстванията (както в момента се случва с автобусите), ще минава през центъра (което няма как да стане с влакчетата), ще е значително по-евтино от метрото (освен тунелите, няма да има нужда и от станции, тъй като спирките ще са като обикновените спирки на автобусите, няма нужда от допълнителни строежи на станции). На всичкото отгоре за разлика от автобусите и влакчетата до колкото четох специално за транспорт като монорелсовата железница можем да получим пари от Европейската банка за развитие. Като добавим, че монорелсовите железници по света са в разцвета си именно поради сравнително ниската си цена спрямо алтернативите като метро например, така и заради избягването на проблемите с трафика и дори облекчаването му, защото аз също ще предпочета да я ползвам ако има удобен маршрут за мен, вместо да натоварвам трафика с кола и после да се чудя къде да паркирам.

exoll написа на 23.06.2009 г.:
Абсолютно подкрепям идеята на Rothmans  за изваждането от експлоатация на ЖП участъка по бул.Копривщица.Много по-ефтино и удобно ще е да се проектират и изградят вело-алеи вместо железница.

Rothmans написа на 23.06.2009 г.:
За какво са ви тия железници, трамвай и метра дето ги говорите из Пловдив така и не мога да схвана. Колко градове сте виждали да им вървят влаковете през центъра на града. Вместо да гледате как да я махнат оная и без това неизползваема линия по Копривщица. по добре да я залеят и да я направят велоалея повече народ ще минава от там. 

fly_energy написа на 19.06.2009 г.:
Малко се поразрових и намерих проект за съживяване на западнала железница само 2-3 години след като я спират, но този път под формата на трамвай. http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uwarf/home/pic/S-Bahn_Plovdiv.pdf

nero написа на 13.06.2009 г.:
За да работи една "идея"  трябва  първо да има здрава икономическа основа ако не,  то тогава намирисва на комунизъм или  на религия  само тогава  ЦЕЛТА  оправдава  средствата . или с две думи ПЪРВО НЯКОЛКО ВЪПРОСА , колко селяни всеки ден идват на работа в Пловдив ? ще им бъде ли по евтино ако го правят с " S  БАНА " (както пише по горе ) а не с колата или с колелото , и  тея които идват ,получават ли такива заплати че да могат да си купуват карти и билети за него ?? или ще пътуват гратис и ще им пишем несъбираеми глоби ??? ще може ли да се самоиздържа ?? или ще виси на бюджета ?? и още куп въпроси мога да напиша ,но това трябва да направят Умните тикви които избираме  и да отговорят предварително на тях ,за да не хачат нашите пари безхаберно и само за ИДЕЯТА  и това някой да си напълни джобчето

tehribo написа на 12.06.2009 г.:
Хехе, помня го това "надземно метро" и не съм съгласен, че незнаеха гражданите за него или поне хората около мене го знаеха : ) Бях 4 клас може би тогава и се събирахме тука една тайфа, от гара Тракия го хващахме и правехме една обиколка на града, беше евтино и забавно :)Нямаше много "клиенти" тогава, не виждам какво се е променило от тогава с изключение на това, че като че ли сега има повече автомобили.Но наистина спирките/гарите не са много удобни, на колко човека от Филипово им се налага да пътуват до Тракия и то редовно :?Иначе пак в този ред на мисли... Пак когато бяхме по-малки като "окъснеехме" някъде на центъра и вече няма нито рейсове нито маршрутки е много удобно да хванеш някой от двата нощни влака към Морето в 1:00 и 2:00 часа от Централна гара до Гара Тракия ;)Поздравления за идеята, но поне мен не си ме убедил още, че е толкова добра

crusader написа на 12.06.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 18:38 / 12.06.2009 г.:
То това твоето не е статия, но нищо, ще го преживеем :) Обаче по-добре виж тук: Строят монорелсова железница в Пловдив? Това ли е всъщност твоят S Bahn и защо не си го написал на български какво значи това?
Под монерелов транспрт се има предвид, една линия издигната на колони във въздуха и влакче минаващо по нея.....фантазии на общината А ес-бан представлява влак свързващ околните населени места ,в дадена градска агломерация,с основния град,като има няколко спирки вътре в града и съответно се движи по-бавно в населеното място.....за да стане това нещо трябва да минава през центъра,на кратък интервал,с нови мотриси и тн и тн неща ,които няма как да станатВ Пловдив дори навремето са решили ,че трамваи няма да са рентабилни камо ли такива чудесии ;DНакратко казано радвайте се ако се купят най-после някакви нови автобуси,а не на такива фантасмагории

malkiazmei написа на 12.06.2009 г.:
Еми лично аз мисля, че няма как да стане такова нещо при нас. Неудобно е. Аз лично живея близо до една от бившите спирки на Градската железница, но нито веднъж не я използвах. Просто не ми е удобна. Къде да ида с нея. Аз живея в Кършияка. Да я чакам, че да ида с нея до центъра? При положение, че минаваше веднъж на час, а пеша стигам до центъра за 20 минути просто няма смисъл. Такива биха били полезни и удобни в наистина големи градове. Това е толкова утопично, колкото и метрото - прекалено скъпо с прекалено малък потенциал. Разликата е, че метрото ще е прекалено скъпо за изграждане, но пък ще се ползва повече, защото ще минава през центъра и въпреки това не мисля, че може да е рентабилно. Градската железница не изисква големи инвестиции, но има твърде малък потенциал от към пътникопоток, което прави и малкото разходи за съществуването й неизбиваеми. Вярно е, че самото БДЖ така и не се сети, че всяка нова услуга трябва да се рекламира, но това както и да е, тъй като както казах аз знаех, но не я използвах.

fly_energy написа на 12.06.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 18:38 / 12.06.2009 г.:
То това твоето не е статия, но нищо, ще го преживеем :) Обаче по-добре виж тук: Строят монорелсова железница в Пловдив? Това ли е всъщност твоят S Bahn и защо не си го написал на български какво значи това?
Не това е някакъв друг проект. Обяснил съм какво е S-bahn: надземно метро или влак, който се движи в града. А това, за което аз говоря някога е ползвало съществуващите жп линии в и около града и не се налага строителство на нови!

fly_energy написа на 12.06.2009 г.:
И за да не става много дълго първото съобщение ето тук още малко информация: Пръстенът обхваща Централна ЖП гара, Тракия, Скутаре, гара Филипово, минава покрай стадион Пловдив, покрай бул. Пещерско шосе се затваря на Централна гара. Линията има общо 10 спирки. Тя работела от 5:20 до 21:48 ч. всеки ден. Обиколката на целия път трае 55 минути.  Мисля, че основният и проблем е било незнаенето на гражданите и това, че не минава през центъра - по към Марица, а само през Централна гара. Също така и недоброто състояние на спирките.А ако работеше сега би ми била много удобна и бих я ползвал поне 1 път на ден  ;)

malkiazmei написа на 12.06.2009 г.:
То това твоето не е статия, но нищо, ще го преживеем :) Обаче по-добре виж тук: Строят монорелсова железница в Пловдив? Това ли е всъщност твоят S Bahn и защо не си го написал на български какво значи това?

fly_energy написа на 12.06.2009 г.:
Здравейте! Това е тема, която проучвам от известно време. Става въпрос за някогашната градска железница или както е прието в Европа - S bahn. През 1997 година в Пловдив се пуска влак, който обикаля града - нещо като надземно метро. Но заради малкия пътникопоток железницата се спира. Това е първият и последният за сега S-bahn в България. Днес Варна прави проучване за въжностите за токова съоражение, а в Буграс има проект. Понеже аз нямам необходимите години за да бъда приет на сериозно се отзовавам към вас! Ако има някой, който смята, че това ще е полезно на града и има възможност да го даде като идея на общината за възраждане на този проект, който не се реализира в различни услови, преди години. Благодаря Ви за отделеното внимание на тази тема!  :)

Страници:Предишна12 3 4 5 6 7


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
©2004 - 2016 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: