ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Строителство

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Възраждането на една отминала идея - S bahn (идеи за алтернативен транспорт)
witch_honor написа на 25.07.2009 г.:
Спорът монорейл-метро е винаги в ущърб на пътникопотока. Монорейлът е практика, която големите градове избягват. Москва се опариха много жестоко с М1 или МТС и няма и да повторят. Оставиха си я така да седи...Метрото е по-скъпа, по-обемна и по-утежняваща положението (по време на строителството) инвестиция, но си връща парите многократно и с дългосрочен план е все така ефективна. Пример:Ако в Пловдив сега се конструира метрополитен с метростанции с дължина на перона 102 метра (колкото са сега в София) към 2020 София, понеже на Диков и сие толкова им е акъла, ще кърти метростанции и ще излива милиони, за да удължава перони, а в Пловдив те ще са достатъчни, за да осъществяват нормална дейност.Когато метрото тръгна в София 1998г. влаковете се движеха с по 3 вагона и заемаха 1/3 от дължината на пероните. От 15ти септември т.г. влаковете ще запълват станциите изцяло с 5 вагонни композиции. Това се прави, за да се поема увеличеният пътникопоток. Монорейлът се конструира заедно със състава си, т.е. - ако Пловдив сега поръча и построи монорейл с дължина на съставите 80 метра и ги пусне на интервал от по да речем 5 минути, след време ако минималният интервал (от примерно 2 минути) бъде достигнат и транспортната задача пак не е изпълнявана, трябва целия монорейл да се преформатира, за да посрещне нов състав.Конфликтът Метро-монорейл е винаги за сметка на пътникопотока - монорейлът е по-пластичен, по-безшумен и евтин, може да минава под джама ти без да те събуди и да ти премести гардероба, но пък е по-уязвим от климатични условия, поддръжката му е по-скъпа, защото е надземен и респективно трябва да се мие, чисти, бърше много по-често, отколкото тунелите на метрото (Софийските тунели ги мият веднъж седмично); метрополитена дава възможност за развитие на търговска, тусирстическа дейност, общината да отдава под наем търговски площи в метростанциите, покрай метрополитена се появяват граждански подлези, спестяват се светофари, оптимизира се наземния трафик, докато монорейлът прекрачва наличната пърна инфраструктура без да взаяимодейства с нея по никакъв начин освен да обере част от пътникопотока й.Не че монорейлът е безполезен, но той определено не е за град като Пловдив - Стара Загора по-я виждам с монорейл, Русе, Видин... те да. На Пловдив му трябва нещо по-стабилно, което може да има способността да извози огромни количества хора за малки количества време...

malkiazmei написа на 23.07.2009 г.:
Иронията на bibiiip ми се струва доста глупава. Ама то човек като не може нищо смислено да каже по дадена тема, но иска все пак да каже нещо, че да го забележат, почва да се заяжда с хората. Добре, че такива като теб са малко в този форум, че иначе една свястна тема нямаше да се получи.

smilodont написа на 23.07.2009 г.:
Остави го . Нека да си фантазира . И от такива има нужда , за да се роди истината .

bibiiip написа на 23.07.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 23:53 / 22.07.2009 г.:
Мисля, че монорелсовата ще е много по-евтина спямо Метро, така че предимството в тази посока е голямо. А и Метро на всяка минута и половина .. дори и в Лондон го няма това. Така че нещо такова би било полезно. Особено ако е вярно, че общината иска да развива еко-транспорт. Не да ми пробутват на Батаклиев счупените и дрънчащи над четвърт-вековни тролейбуси, които предизвикват задърствания и повече мръсни газове във въздуха заради задръстените автомобили от колкото изпускат новите автобуси на Дошков например. Ето това вече ще разтовари трафика, екологично е, бързо и удобно. Дали ще сме живи да го видим и в нашия град :)
мися, че идеята е страхотна. Предлагам да се кандидатираш за кмет.

fly_energy написа на 23.07.2009 г.:
С монорелсовата има повече възможности. Ако не дадат пари от еврофондове за развитие на транспорта, то ще дадат като подобряване на екологията на транспорта. Има повече варианти за финансиране, а и може да бъде туристическа атракция с гледаката, която ще предоставя.

crusader написа на 23.07.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 23:53 / 22.07.2009 г.:
Мисля, че монорелсовата ще е много по-евтина спямо Метро, така че предимството в тази посока е голямо. А и Метро на всяка минута и половина .. дори и в Лондон го няма това. Така че нещо такова би било полезно. Особено ако е вярно, че общината иска да развива еко-транспорт. Не да ми пробутват на Батаклиев счупените и дрънчащи над четвърт-вековни тролейбуси, които предизвикват задърствания и повече мръсни газове във въздуха заради задръстените автомобили от колкото изпускат новите автобуси на Дошков например. Ето това вече ще разтовари трафика, екологично е, бързо и удобно. Дали ще сме живи да го видим и в нашия град :)
Ако управляващата,Пловдив, коалиця се запази за дълго време,със сигурност НЕ ;)

malkiazmei написа на 22.07.2009 г.:
Мисля, че монорелсовата ще е много по-евтина спямо Метро, така че предимството в тази посока е голямо. А и Метро на всяка минута и половина .. дори и в Лондон го няма това. Така че нещо такова би било полезно. Особено ако е вярно, че общината иска да развива еко-транспорт. Не да ми пробутват на Батаклиев счупените и дрънчащи над четвърт-вековни тролейбуси, които предизвикват задърствания и повече мръсни газове във въздуха заради задръстените автомобили от колкото изпускат новите автобуси на Дошков например. Ето това вече ще разтовари трафика, екологично е, бързо и удобно. Дали ще сме живи да го видим и в нашия град :)

crusader написа на 22.07.2009 г.:
цитат от изказване на malkiazmei от 20:27 / 22.07.2009 г.:
цитат от изказване на fly_energy от 18:30 / 22.07.2009 г.:
Ами това гореописаното изглежда страхотно и придава модерен вид. Мотрисите са видимо къси и леко комични, но това е леснопоправимо. Вижда се, че минава близо до жилищни блокове, което означава, че не е шумно и не представлява проблем за живущите наоколо. И предлагам вместо общината да се хвали с ремонтирането на бордюри, слагането на лампи и откриването на светофари и пешеходни пътеки [ :D :D] да разработи проект и да кандидатсва за европейски пари, докато не са спряли да ни дават!
fly_energy, с риск да се повторя, погледни тук://news.plovdiv24.bg/topics/78070.htmlТо от там и захванах темата за монорелсовите. Общината ни като че ли прави бегли опити в тази насока. Да видим до къде ще я докарат. Аз лично много се надявам, защото това ще е наистина модерно и удобно, но вече доста постинги пусках за монорелсовата железница, да не се повтарям. Иначе това в Перуджа изглежда страхотно. Като размер отвътре сигурно е нещо като новите 15-ки, но както и автобусчетата, ако е достатъчно на често като времеви интервали, сигурно ще е много удобно и икономично.
Ми в Перуджа е бая честичкоThe interval between successive vehicles is around 1,5 minutes.Доколкото прочетох засега е само една линия ,която минава през старата част на града и освен гражданите вози и доста туристи ,която обаче се е оказала успешна и смятат да правят и втора

fly_energy написа на 22.07.2009 г.:
Ами виж, и монорелсовата железница, и метрото имат плюсове и минуси. Затова трябва да се определи търг и да се избере фирма, която да проучи кой е по-добрия вариант, както и евентуалните трасета (подобно направиха във Варна, но трябва да е още по-обстойно и конкретно) и с този проект да се кандидатства по ервофондове. А това, че го споменават и някой си го мислят го одобрявам, но с тези приказки няма до никъде да се стигне. Необходимо е обществото да им напомни, че вече е време да се мисли сериозно, не просто отделни хора да се правят на умни.  ;D В новината той споменава "...първия пръстен..." Говори сякаш има проект и предвидени пръстени, за което не сме чули все още. А и пак не разбирам: заглавието гласи, че дават шанс, а в края казват, че е невъзможно финансиране  ??? ??? ???

malkiazmei написа на 22.07.2009 г.:
цитат от изказване на fly_energy от 18:30 / 22.07.2009 г.:
Ами това гореописаното изглежда страхотно и придава модерен вид. Мотрисите са видимо къси и леко комични, но това е леснопоправимо. Вижда се, че минава близо до жилищни блокове, което означава, че не е шумно и не представлява проблем за живущите наоколо. И предлагам вместо общината да се хвали с ремонтирането на бордюри, слагането на лампи и откриването на светофари и пешеходни пътеки [ :D :D] да разработи проект и да кандидатсва за европейски пари, докато не са спряли да ни дават!
fly_energy, с риск да се повторя, погледни тук://news.plovdiv24.bg/topics/78070.htmlТо от там и захванах темата за монорелсовите. Общината ни като че ли прави бегли опити в тази насока. Да видим до къде ще я докарат. Аз лично много се надявам, защото това ще е наистина модерно и удобно, но вече доста постинги пусках за монорелсовата железница, да не се повтарям. Иначе това в Перуджа изглежда страхотно. Като размер отвътре сигурно е нещо като новите 15-ки, но както и автобусчетата, ако е достатъчно на често като времеви интервали, сигурно ще е много удобно и икономично.

Austin Powers написа на 22.07.2009 г.:
Боже, тази новина ми е убягнала от полизрението. Каква тържественост, какви ленти, колко костюмари заради откриването на един светофар. Все повече и повече започвам да се съгласявам с мнението на някои софиянци, че Пловдив ще си остане една регресираща провинция. Не е нормално, а и е откровено казано обидно търгаляши, които получават заплати от данъците ми да се кипрят при откриването на светофар, особено като се вземе предвид, че това се смята за някакво събитие. Очаквам при следващото освежаване на пътната маркировка при отварянето на всяка кутия боя да се отваря по едно шампанско, а Славчо Атанасов лично да полага първите линейни 30см. Олигофрени. Предлагам форумно да си направим една партия и да се явим на следващите кметски избори.

crusader написа на 22.07.2009 г.:
Общината е супер комична и всички от секретари до кметове за нищо не стават .Виж с какво тържество се отрива титаничния инфраструктурен проект -пешеходен светофар//news.plovdiv24.bg/86626.htmlПълен ЦИРК

fly_energy написа на 22.07.2009 г.:
И да ви кажа, разрових се за този град Перуджа: те са взели страхотни мерки срещу задръствания. Освен МиниМетро, което вече бе показано, са построени огромни паркинги, както се вижда и на втората снимка. Това не е паркинг на търговски център, а обществен. И също така в някой часове на денонощието е ограничен достъпа на автомобили в центъра. Това за мен е малко пресилено, все пак говорим за град с население от 162 хиляди души.

fly_energy написа на 22.07.2009 г.:
Ами това гореописаното изглежда страхотно и придава модерен вид. Мотрисите са видимо къси и леко комични, но това е леснопоправимо. Вижда се, че минава близо до жилищни блокове, което означава, че не е шумно и не представлява проблем за живущите наоколо. И предлагам вместо общината да се хвали с ремонтирането на бордюри, слагането на лампи и откриването на светофари и пешеходни пътеки [ :D :D] да разработи проект и да кандидатсва за европейски пари, докато не са спряли да ни дават!

crusader написа на 22.07.2009 г.:
Междудургото,нека се върнем на монорелсовия транспорт за молко, вижте какво имат в италианския град Перуджа,като население градът е колкото Стара Загораето и отвътреето и как изглеждат станциитеThe MiniMetro is an automated people mover on rail, built by the Leitner Group from Südtirol in northern Italy. Leitner has a test track for the vehicles in Sterzing. Current maximum capacity of the system is around 8000 passengers per hour.In Perugia, a 3.2 kilometers (2 mi) stretch with 7 stations opened in February 2008 to relieve the inner city of car traffic. It consists of more than 25 vehicles of 5 m each, with a capacity of 25 passengers and a speed of up to 25 kilometers (16 mi) per hour. The interval between successive vehicles is around 1,5 minutes.Similar systems are under consideration in Bolzano and Copenhagen.

Austin Powers написа на 22.07.2009 г.:
@witch_honor убеди ме, всъщност идеята е много добра. Остава да го обясниш на онази чукча Славчо Атанасов. Можеш да се срещнеш с него след някой друг ден, когато с гордост ще открива 6-тия нов светофар на бул. България, докато зад него работници с видим хъс ще се опитват да изтъркват боята, очертаваща зебрата, която се е "оказала" незаконна.

fly_energy написа на 22.07.2009 г.:
В такъв случай, като горепоказаните, бих казал, че метростанциите дори помагат за разкриването и подобаващото експониране на археологическото наследство.  :)

witch_honor написа на 20.07.2009 г.:
Ето ви един хубав материал, показващ практиката при метростроенето в археологически важни зони. Не е само София показана като пример, а и почти всички европейски градове:http://mic-ro.com/metro/archaeology.html

witch_honor написа на 13.07.2009 г.:
Проблемът с историческото наследство е наболял и тук.Когато се строи МС Сердика безвъзвратно бяха загубени 20 метра от крепостна стена и поради недалновидно отношение към новооткритите части от крепостта, в момента от западната порта на града не е останало почти нищо. Но сега започва, благодарение и само и единствено благодарение на метрото) проет а реставрация, консервация и експонация на почти цялата търговкса улица на Сердика - Decumanus maximus. От друга страна, разкопаването на 4 етажен подземен паркинг пред ЦУМ ще ни лиши от известен участък от същинския център на Сердика, но друг начин няма. В София подпочвените води са високи и строежа на дълбоки станции по закрит метод е тотално изключен. TBM (щитов метод или както е по-известна - "къртицата") бе добър вариант за отсечката между СУ и ЦУМ, защото не затормози трафика на повърхността и даде възможност даа се копае директно под слоевете с археологгически останки, запазвайки ги по този начин за предстоящата консервация на Сердика.Пловдивския исторически слой едва ли е по-дълбок от 20 метра, тъй като под тази дълбочина вече са слоеве от преди човечеството, следователно, ако геологията на областта го позволява, една къртица и тунелен способ на изграждане на станциите ще е идеален вариант за изграждане, да не говорим, че в общ план закритият (щитов) способ е по-евтин в дългосрочен план - откритият способ (независимо дали е в котлован с откос или с шлицови/анкерни стени) изисква реорганизация на движението, заместващ транспорт, временни улични траета, причинява задръствания, загуби, повишава стрес-факторът в района на изкопите (освен ако не е краен квартал без значима транспортна функция)...Друг метод, макар по-бавен, скъп и времеотнемащ ще е откритият способ на изграждане в котлован с подпорни шлицови стени. След набиване на пилотите може да се разкопае цялото историческо наследство, да се изследва, документира, категоризира, консервира и изнесе и след това да се пристъпи към прокопаване на тунелите и строеж на прилежащата инфраструктура;Трети удачен вариант за районите с исторически находки е реконструкцията на оригиналната позиция на находките след изработката на котлована и продължаване на строителството по Миланския способ. Този вариант има и своите плюссове - от една страна, ако метротполитена е на достатъчна дълбочина над него може да се обезпечи археологическо ниво (както това, което сега ще се изгражда до Св. Петка в София), което ще е в пъти по-полезно за туризма, отколкто ако археологическите съкровища си седят заровени в земята и чакат някой, някога да измести/премахне или анулира дадена улица и да бъдат помляни, докато се копаят основвите на няякой мол (справка - ул. Търговска и ЦУМ - 50те години на миналия век в София).Рим също е целия история под земята, но и там са намерили начин да запазят транспортното равновесие и исрическото наследство...Когато има желание, има и начин.Съществуват над 20 различни техники за метростроене, всички до една имат свои плюсове и минуси, но всички резултират в облекчен наземен трафик и неутрализиране на вредното му въздействие над околнаата среда, хората и между другото - историческото наследство, оставено под формата на стари сгради, фризове и т.н.

Austin Powers написа на 13.07.2009 г.:
Метрото е наистина добър начин за отпушване на трафика в града, особено дестинации от рода на Тракия - Център (поради дългото разстояние), Кичук Париж - Център (поради почти липсващите автомобилни връзки сега), Западен - Център (поради същата причина), както и един "обходен" от Смирненски, през К. Париж, до Тракия.witch_honor, виждам, че си навътре в материята. Аз също вярвам, че метрото е най-добрия вариант за Пловдив, но при нас има един проблем, който е доста сериозен. Почти целия Пловдив е построен върху културно наследство, което никой няма да позволи да бъде разбито заради прикарването на транспорт. За съжаление една голяма част от чудесиите, върху които ходят краката ни още не са открити и проектирането на метро без познаването в детайли на това, което има под нас според мен си е сериозно пилеене на пари. Иначе съм с пет ръце за метро в Пловдив. Живея на 1км. от офиса си в центъра и аз лично съм приятелски лишен от нуждата да разчитам на какъвто и да е транспорт до работата си, но в случаите, в които съм се опитвал да карам в Пловдив по обед са били катастрофални. Иначе в Калифорния съм пътувал от Downtown LA до Hollywood за точно 8 минути, а това си е 8 мили разстояние, т.е. почти 13км. И то с 3 спирки докато стигнем до крайната дестинация. Влизаш, сядаш, возиш се на хладно (през лятото), излизаш и вече си на работа. Благородно (и почти на майтап) им завиждам на тези, които живеят в Младост в близост до метрото, защото от пренебрегван и сравнително беден квартал Младост сега ще се превърне в доста развита част на София. Кой не иска да излезе от вкъщи, където няма особено мнофо трафик, да се качи на метрото и след 10 минути да бъде в центъра на града, където работи?Обаче с Пловдив положението е наистина малко по-сложно. Че е много гъсто населен е едно. Второ - споменах за културната връв, която ни е увита около врата и не ни дава да строим кой-знае колко големи проекти. И трето - градът вече е презастроен и подобни проекти биха стрували дори повече. Малко с черен хумор, но не всички имаме късмета като Los Angeles, да ни мине едно земетресение и да построим всичко наново, и то така както би трябвало да се строи in the first place. П.П. Ще кажеш на приятелката ти да те чака винаги като пристигаш на централна гара, че да не те отмъкне някоя от мургавите труженички там. Един мъж трудно може да откаже на сексапила на секс-бомбите в района.

Страници:Предишна1 2 3 4 5 ... 7Следваща


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: