ЗАРЕЖДАНЕ...
Обществено обсъждане на организацията на движението Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си. ПАРКИРАНЕ |
ВХОД за регистрирани
Статистика на потребителите |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg
©2004 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика:
Нека на видно място да се посочи горещ телефон за сигнали за изоставени автомобили, а също така общината да отдели от служителите си, може от тези-с паяците, които да обиколят и опишат изоставените автомобили и да наложат глоби на собствениците им. А тези - с неустановени собственици - да се предадат на пунктовете за скраб и - ето ти допълнителни приходи за общината. Нека районните кметове също да си влезат в ролята. Имам предвид, че по този проблем сме сигнализирали няколко пъти до район Централен, но реакция - никаква. По- конкретно - в Мараша - на малката уличка Тодор Икономов има от години изоставени неподвижни цели 4 автомобила, а от скоро има още два - с табелка "ПРОДАВА СЕ". Единият автомобил - жълта Шкода - стар модел дори е треволясала около гумите. Защо господа общинари не обърнете внимание на този проблем, който е всеобт за града? Тези глоби ще имат двоен ефект.
Друг проблем - този път плачещи за паяци - паркирането преди светофари. Всяка сутрин, пътувайки по ул. Победа преди светофарите с бул.България и бул. Дунав в дясната лента преди светофарите има паркирани автомобили, които затрудняват преминаващите в дясно.
Сериозна санкция заслужава собственика на заведението Даяна на бул. Дунав/ул.Победа за зеления камион, който пречи на движението от години.
Да не се дублират линиите по основните булеварди, а билетът да важи за срок от 1 час, но за всички транспортни средства, както е в нормалните държави!
№ 15599
София, 12/17/2009
В ИМЕТО НА НАРОДА
Върховният административен съд на Република България
Производството по глава дванадесета от дял трети на Административнопроцесуалния кодекс (АПК) е образувано по жалба, подадена от адвокат Маргарита Бояджиева от Адвокатска колегия-София като процесуален представител на Цветан Иванов Ватев от гр. София против Решение № 2 от 20.03.2009 г. по адм.д. № 5779/2008 г. на Административен съд - София-град, с което е отхвърлено оспорването на Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, приета с Решение № 460/24.07.2008 г. по протокол № 17 от същата дата от Столичния общински съвет (СОС), с която е създаден нов раздел 2.3 "Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес" и Приложения № 14 и № 15,
Следователно, нормите на тази наредба, регламентиращи движението на ППС по общинските пътища, следва да са съобразени задължително със Закона за движението по пътищата, а не произволни, а в частност тези, регламентиращи паркирането, следва да са съобразени с разпоредбите на раздел ХІХ от този закон-"Престой. Паркиране. Пътно превозно средство, спряло поради повреда".
Никаква законова разпоредба, обаче, не дава право на административен орган да въвежда безсрочно право на платено паркиране в т.нар. "синя зона", и да въвежда "преференции" или привилегии за живеещите в тази зона, поради което и като е сторил обратното, СОС е приел един незаконосъобразен нормативен акт.
"При недостиг на паркоместа, право на преференциално паркиране с винетни стикери имат първите заели паркоместата, а всички останали паркират по общия ред, спазвайки правилата в "Синя зона". Следователно още с издаването си наредбата не предвижда задължение на общината за редовно предоставяне на услугата, за която изисква да се предплаща, и то за една година напред, а предвижда хипотетична възможност за неправомерно поведение от нейна страна дори изобщо да не я предостави, ако няма възможност, което не може да бъде споделено като нормално законосъобразно разрешение на обществен въпрос.
Ако целта на наредбата е да се осигури възможност на действително живущите в Центъра на София да паркират автомобилите си по улиците, попадащи в "Синя зона", няма логика, а и закона не го допуска, от тази "привилегия" да се ползват само собствениците на ППС, живущи там по постоянен адрес, а да се изключат тези, живущи по настоящ адрес, тъй като и едните, и другите имат еднакви граждански права, гарантирани им с Конституцията.
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ Решение № 2/20.03.2009 г. по адм.д. № 5779/2008 г. на Административен съд - София-град и вместо него ПОСТАНОВЯВА:
ОТМЕНЯ Наредба за изменение и допълнение на Наредба за организация на движението на територията на Столична община, приета с Решение № 460 по Протокол № 17 от 24.07.2008 г. на Столичен общински съвет, с която е създаден нов раздел 2.3 "Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес" и Приложения № 14 и № 15 към нея.
Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.
Решението да се обнародва по начина, по който е обнародвана отменената наредба и влиза в сила от деня на обнародването.
Вярно с оригинала,
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
/п/ Панайот Генков
секретар:
ЧЛЕНОВЕ:
/п/ Йордан Константинов
/п/ Мирослав Мирчев
М.М.
По принцип оптимизирането на паркинг-контрола е отдавна належащо за гр. Пловдив За общините паркирането чрез SMS плащане от мобилен телефон е без кешов и безжичен начин за заплащане при паркиране на МПС-ва. SMS паркирането заменя използването на паркинг-автомати(parking meter, Pay Display) при които заплащането за време на паркиране се използват монети или смарт-карти. При SMS паркиране паркинг-автоматите са заменени от външни мини принтери ситуирани на подходящи места в района за паркиране като административния общински контрол не се променя. Общинските паркинг администратори могат да установяват мигновени он-лайн доклади (на базата на мобилна Интернет система) за паркинг зона или място за паркиране с изтичане на паркинг време статус за всяко превозно средство. Системата дава възможност за паркиране, регистрация и плащания от клетъчен телефон и е лесен за откриване в реално време от оторизиран общински паркинг инспектор на нарушения от страна на паркиралия. В паркинг системата за управление на SMS паркиране включва паркинг статус регистър за съхранение на данни(база данни), свързани с паркинги заплащане статут идентификатори, съобщение на сървъра съчетани с паркинг регистър за получаване на статут на постъпващите заявки от безжични мобилни устройства, както и за изтегляне от исканията на данни, свързани с потребителско име (за идентифициране на платеца), данните за местоположението чрез безжични мобилни устройства, използвани за искане на определен паркинг за идентифициране на региона на улицата или паркинг-место, в който потребителят желае да паркира, както и паркинг код и за предоставяне на данните, извличани за паркирането, статута на системния регистър, както и разплащателна единица в състояние на изчисляване на таксите за паркиране на клиентите от системата в съответствие с паркинг сесии, отчетени от посочените клиенти на най-малко един сървър комуникация. Обработката на плащанията и глоби при въвеждане на финансовата част на системата, за нуждите на back-office (общинска административна служба по паркинг-контрола) докладване и обработка от счетоводството и контрол на специални режими за издаване на разрешителни, глоби за докладване, полицейската отчетност, статистика на трафика, планиране на службите за поддръжка, организация на службите за сигурност(НСО, НСС и т.н.) и контрол на достъпа до финансовите отчети за извършените транзакции. Системата за управление е отзивчива към данните за местоположението на исканото паркиране като определя мястото на водача мобилно устройство за разграничаване между паркинги и имат идентични паркинг кодове в различни области, страната (напр. различни квартали град, различни градове, различни провинции, или на различни държави, или други различни места, които се различават според данните за местоположението на мобилни устройства, които могат да бъдат изтеглени автоматично) решението събира всички транзакции, направени от мобилните телефони от потребителите, както на привилегированите и резервирани билети паркинг устройства, така и за контрол на достъпа в реално време. Общинските офицери по контрола са свързани с т. нар. back-office (общинска служба по паркинг-контрола) и чрез преносими (Pocket PC, PDA) компютри и принтери както и свързаното с тях оборудване. Всички данни се предават чрез GPRS и е въпрос на секунди от времето на общинския офицер по контрола да провери регистрацията номер на паркиралите МПС-ва. Информацията, която се изпраща обратно в back-office (общинска административна служба по паркинг-контрола) ще покаже дали е платена таксата за този конкретен автомобил и ако е така, кога ще изтече. В случай, че такса за паркиране, никога не е била платена или е с изтекъл срок на водача на МПС ще му се наложи глоба за нарушение на правилата при паркиране. Освен това при SMS паркирането паркинг властите от back-office(общинска административна служба по паркинг-контрола) проверяват работата на офицерите по контрола (т.е. колко коли са били проверени, колко билети са издадени) като по този начин се осигурява контрол на дейностите по отчетността на всеки офицер по контрола. Или просто една интеграционна технологична система база данни интегрираща общински бюджет и финанси.
Тази описана по-горе система за плащане при паркиране е сравнително нова дори за развитите държави в Америка, Европа и т.н.
Но как е у нас?? До вчера(а може би все още съществува) срещу таксата за паркиране ни даваха билетчета като тези които ни късаха в обществените бани и "Луна-парк", разни талони и какви ли не още вторични фискални финансови документи при които отчетността е нищожна. И сега на българина му сервират една технология чрез мобилния си телефон да си осигури паркинг-място за своето МПС. Порочното е това, че в СО няма т. нар. бек офис(общинска служба по паркинг-контрола) със съответните администратори, а има фирма(т. е. търговски субект), а сега и (втори търговски субект) провайдера. По улиците на София да е видял някой общински служители със съответните униформи и преносими компютри и принтери да контролират паркинг трафика хаоса си е същия, паркирали по тротоарите МПС-та гражданите било то инвалиди или майки с бебешки колички да ходят по платното и т.н. Приходите в общинският бюджет обаче няма да се увеличат "Паркинги и гаражи" ще продължават да отчитат ниски приходи, а участието на не общинските участници в тази далавера никой не може да им хване края. Продължава се практиката глобите и таксуването да се събират отделно. Във всичко това доминира старата "милиционерска" практика, особено глобяването, което се извършва избирателно и това принуждава водачите на МПС-ва да се откупуват на ръка за да избегнат глобата от извозването с паяк. Вследствие на тази българска методика(рекет) приходите в общинския бюджет са нищожни. И тъй като сегашното управление е толкова неясно, то само една правно-административна проверка може да установи вътрешните договорените условия между СО и не общинските участници. Поради това, че липсва единна методика, данъчните и ДФК нямат никаква възможност да упражнят какъвто и да е било контрол и като всяко порочно нещо то се мултиплицира в цялата страна (вече в Пловдив и т.н.) Искам да отбележа, че решението на този проблем в европейските държави е в полза на гражданите т. е. общините. Дейността по паркинг-контрола е типична публична комунална дейност на местната администрация. Навсякъде контрола и се осъществява от общинската администрация(специализиран общински отдел), а НЕ от търговски фирми. Допускането на участие на фирми(или просто регистрирани по търговския закон лица), то трябва да е за точно и ясно конкретно определени дейности и при точно определени условия. Европа няма да ни приеме с тези порочни практики, а само с такива които са приети в целият свят и се подчиняват на международно признати правила и стандарти.