ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Обществено обсъждане на организацията на движението

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
ПАРКИРАНЕ
no_sense написа на 15.05.2011 г.:
паркирането на тротоара покрай училище Софроний Врачански в Тракия трябва да бъде проверявано постоянно от местните служители на Пето РПУ Има непрекъснато паркирали коли пред входа за малките ученици зад Тони 2000 както и непрекъснато ванове на тротоара пред служебния вход на Тони 2000 Тази седмица например в два последователни дни се случи следното Единия ден срещу мен на тротоара се качи черно ауди и ме накара да се залепя за стената с тригодищното ми дете Втория ден пак на служебния вход на Тони 2000 беше паркиран черен джип ауди заемащ целия тротоар без причина - нямаше хора наоколо нито товарене или разтоварване от служебния вход Тази практика да се минава по тротоара точно пред входа на малките ученици е като лотария - ако днес няма пострадали утре не се знае Там трябва да има камера или проверяващ патрул в часовете на водене и взимане на учениците от училище както и да се сложат метални решетки които да не позволяват качването на автомобили на тротоара по цялото протежение на училището

Руми Георгиева написа на 18.03.2011 г.:
Да се обърне внимание на проблема с трайно застопорените автомобили из улиците на Пловдив. Имам предвид такива, които от години са оставени и заемат от и без това оскъдните места по платната.

Нека на видно място да се посочи горещ телефон за сигнали за изоставени автомобили, а също така общината да отдели от служителите си, може от тези-с паяците, които да обиколят и опишат изоставените автомобили и да наложат глоби на собствениците им. А тези - с неустановени собственици - да се предадат на пунктовете за скраб и - ето ти допълнителни приходи за общината. Нека районните кметове също да си влезат в ролята. Имам предвид, че по този проблем сме сигнализирали няколко пъти до район Централен, но реакция - никаква. По- конкретно - в Мараша - на малката уличка Тодор Икономов има от години изоставени неподвижни цели 4 автомобила, а от скоро има още два - с табелка "ПРОДАВА СЕ". Единият автомобил - жълта Шкода - стар модел дори е треволясала около гумите. Защо господа общинари не обърнете внимание на този проблем, който е всеобт за града? Тези глоби ще имат двоен ефект.

Друг проблем - този път плачещи за паяци - паркирането преди светофари. Всяка сутрин, пътувайки по ул. Победа преди светофарите с бул.България и бул. Дунав в дясната лента преди светофарите има паркирани автомобили, които затрудняват преминаващите в дясно.

Сериозна санкция заслужава собственика на заведението Даяна на бул. Дунав/ул.Победа за зеления камион, който пречи на движението от години.

Христо Миневски написа на 16.03.2011 г.:
Купих си два "Паяка". На кого да занеса плика с парите, за да ми разрешат и аз да се включа в ГОЛЯМОТО ЛАПАНЕ? Искам да взема квартал "Тракия" и една поляна с площ 1250 кв м.По мои сметки дневната пеалба ще е над 3000 лв.Е, от тях ше давам колкото трябва и на когото трябва. Хи-хи-хи...И аз искам да съм мафиотче! Майтап бе, Славчо! Чух че си пътник и след твоя мандат щели да ти бутат кончето, защото било символ на ТВОЕТО "управление". Това конче май е единственото нещо, което си ЗАВЪРШИЛ през двата мандата, а?

Веселин Димов написа на 29.04.2010 г.:
Да се оформят нови паркинги в жилищните райони, а в центъра да се изгарди многоетажен паркинг с поносима такса, едва тогава "общинска охрана" ще имат оправдание да вдигат поголовно автомобили от където им скимне! В момента те не спомагат за организацията на движението, а просто припечелват добре на наш гръб!
Да не се дублират линиите по основните булеварди, а билетът да важи за срок от 1 час, но за всички транспортни средства, както е в нормалните държави!

Рационализаторът написа на 28.04.2010 г.:
Първо:Да се потърси отговорност на длъжносните лица в общината през всичките години на "прехода"с чието съдействие или с чието бездействие се застроиха,паркове,градинки,свободни площи,че даже и тротоари и улици.Примерите са десетки и стотици.За това сме на тоя хал.Второ:да се спре паркирането по градинки и тротоари.Това да стане чрез изграждането на непреодолими за автомобилите прегради и залесяване с храсти и дръвчета.Трето:да се задължат собствениците на новостроящите кооперации да изграждат подземни паркинги под кооперациите на няколко етажа.Четвърто:общината да построи големи и малки подземни и надземни многоетажни паркинги.Това са спешните и неотложни мерки,които трябва да се вземат сега за да може да се живее в този град днес и утре.Предците ни са оставили един страхотен град ,а днешните управници го затриват пред очите ни.

danka74 написа на 17.04.2010 г.:
мразя паркирането по автобусните спирки и изобщо къде са "законите" ни в БГ???....

PeterA написа на 23.03.2010 г.:
Искам да попитам по какъв критерий се решава да се слагат знаци за забранено спирането и вдигане с паяк.Защо паркираните коли по Л.Каравелов от ул.Радецки до бул. В Априлов пречат,а тези от Й.Йовков до Радецки не пречат?И някой помислил ли е,че тук се намират Данъчната служба и РУСО?И защо такситата на завоя пред ДКЦ-6 и Лайпциг никой не ги закача?

naskoiilona написа на 20.03.2010 г.:
виждам,че врязват тротоарите на булеварда до санкт петербуг за паркиране.Това трябва да стане и в малките улици, и около центъра и университета.По 50см. от всяка страна няма да затруднят пешеходците,така"бедните студенти" няма да ни карат да се катерим по колите за да минем или да ходим по улицата.А и паяк ще може да мине да прибере най-наглите.Полицаите да ходят пеш и без това нямат пари за бензин.С един фото апарат на ден ще напишат по сума фишове дето не се обжалват.Трафикът ни е ужасен, карайте и спирайте(макар и в нарушение)с мисълта да не пречите на другите,без значение пешеходци или коли.МИСЛЕТЕ зад волана, само културата и търпението ще ни спаси от трафика,не управляващите!Улиците са за всички тротоарите пред домовете ни също

kontact написа на 06.03.2010 г.:
Да имам коментар по казуса - вече казах живеем в презастроен град, забравете за тези неща "пред моята каща" улиците са за всички, дори и да има човек доброто вазпитание и да иска неможе винаги да спира пред дома си.Колко място има пред една кооперация и колко коли имат живущите - как да стане тая работа .Отдавна му е изпуснат края и сега щем не щем ще му ядем опашката.

tumbalalajka написа на 05.03.2010 г.:
Много си прав. Трябва в град като Пловдив да се забрани обръщането на гаражи в друго. но има и друг проблем аз имам гараж, но рядко мога да паркирам в него без да издирвам собственика на колата спрана "за малко" пред него. Ясно, разбирам проблема, че Пловдив е много запушен, аз да си призная, също спирам пред чужди гаражи, но имам една табелка с телефония номер и я слагам на таблото даже и 1 минута да ме няма.Та нямам толкова против сипането, хора сме, няма къде да се спре, но да си оставят телефоните и те, а не да ги издирвам с часове.

Austin Powers написа на 05.03.2010 г.:
Защото мястото на автомобилите на останалите живеещи не е на улицата. Лошото е, че не осъзнвате абсурдността на искането си. След като може някои хора да се лишават от други блага, с идеята да отделят 8-10 хиляди евро за гараж, за да прибират автомобила си там, а не да допринасят за джунглата на улицата, то тези хора трябва да бъдат поощрявани. В моя квартал се забелязва интересен феномен - една част от собствениците на гаражи ги превърнаха в магазини, взимат пари от наеми, а техните автомобили оставят пред моята къща (която ена малка уличка) или на по-голямата квартална улица, като по този начин запушват едната лента от движението. Имате ли коментар по този казус?

kontact написа на 05.03.2010 г.:
Дебологлавите овце в тази даржава са много - познаваш ги в едно стадо сте - като има 5 кооперации с по 3 гаража на улицата и каде да спрат другите които живеят - защо тези с гаражите да са с предимство да си платят за перкиране то на улицата пред гаража

Austin Powers написа на 05.03.2010 г.:
Кое точно не е честно? Пред чужд гараж НЕ СЕ паркира. Кога най-накрая дебелоглавите овце в тази държава ще го научат?

kontact написа на 05.03.2010 г.:
Също така трябва да се помисли и за паркирането пред гаражите.В този свръх застроен град става така че някой си гарантират доживотно свободно парко место на улицата пред гаража.Някак си не е чесно А???

kontact написа на 05.03.2010 г.:
Здравеите, аз имам и един такав вапрос - как се раздават разрешителните за паркиране пред магазини и заведения, всеки си слага табелки служебен паркинг или столове или кашони - кои контролира има ли магазина платено парко место или не .Общината трябва да издава някакви табелки с номер и да е видно че е платено.

Rezon написа на 01.03.2010 г.:
Време е да се прекрати купуването на нови "паяци"! Трябва най-напред да ги снимат нарушенията(с дата, час и минута!), снимката по интернет да се изпрати в сървъра, после на нарушителите да им пуснат СМС за глобата и СЛЕД ТОВА да им лепват на стъклото стикер! Колкото и да се пени нарушителят на служебното лице, работата вече ще е свършена!

ahhh написа на 01.03.2010 г.:
Бих искал някой от кметовете и замовете им в Пловдив да даде отговор на въпроса защо с парите от глобите за неправилно паркиране се купуват нови паяци, а не се правят нови паркинги! Що си мислите, че ако има къде да паркира правилно, някой ще тръгне да си създава проблеми с глоби? Защо не се построят паркинги на всеки 1 квадратен километър в центъра - така ще може да се паркира на не повече от 15 минути пеша закъдето и да си тръгнал?

talkinghead написа на 24.12.2009 г.:
РЕШЕНИЕ



№ 15599

София, 12/17/2009



В ИМЕТО НА НАРОДА



Върховният административен съд на Република България







Производството по глава дванадесета от дял трети на Административнопроцесуалния кодекс (АПК) е образувано по жалба, подадена от адвокат Маргарита Бояджиева от Адвокатска колегия-София като процесуален представител на Цветан Иванов Ватев от гр. София против Решение № 2 от 20.03.2009 г. по адм.д. № 5779/2008 г. на Административен съд - София-град, с което е отхвърлено оспорването на Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, приета с Решение № 460/24.07.2008 г. по протокол № 17 от същата дата от Столичния общински съвет (СОС), с която е създаден нов раздел 2.3 "Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес" и Приложения № 14 и № 15,



Следователно, нормите на тази наредба, регламентиращи движението на ППС по общинските пътища, следва да са съобразени задължително със Закона за движението по пътищата, а не произволни, а в частност тези, регламентиращи паркирането, следва да са съобразени с разпоредбите на раздел ХІХ от този закон-"Престой. Паркиране. Пътно превозно средство, спряло поради повреда".





Никаква законова разпоредба, обаче, не дава право на административен орган да въвежда безсрочно право на платено паркиране в т.нар. "синя зона", и да въвежда "преференции" или привилегии за живеещите в тази зона, поради което и като е сторил обратното, СОС е приел един незаконосъобразен нормативен акт.





"При недостиг на паркоместа, право на преференциално паркиране с винетни стикери имат първите заели паркоместата, а всички останали паркират по общия ред, спазвайки правилата в "Синя зона". Следователно още с издаването си наредбата не предвижда задължение на общината за редовно предоставяне на услугата, за която изисква да се предплаща, и то за една година напред, а предвижда хипотетична възможност за неправомерно поведение от нейна страна дори изобщо да не я предостави, ако няма възможност, което не може да бъде споделено като нормално законосъобразно разрешение на обществен въпрос.

Ако целта на наредбата е да се осигури възможност на действително живущите в Центъра на София да паркират автомобилите си по улиците, попадащи в "Синя зона", няма логика, а и закона не го допуска, от тази "привилегия" да се ползват само собствениците на ППС, живущи там по постоянен адрес, а да се изключат тези, живущи по настоящ адрес, тъй като и едните, и другите имат еднакви граждански права, гарантирани им с Конституцията.

Р Е Ш И :



ОТМЕНЯ Решение № 2/20.03.2009 г. по адм.д. № 5779/2008 г. на Административен съд - София-град и вместо него ПОСТАНОВЯВА:

ОТМЕНЯ Наредба за изменение и допълнение на Наредба за организация на движението на територията на Столична община, приета с Решение № 460 по Протокол № 17 от 24.07.2008 г. на Столичен общински съвет, с която е създаден нов раздел 2.3 "Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес" и Приложения № 14 и № 15 към нея.

Решението е окончателно и не подлежи на обжалване.

Решението да се обнародва по начина, по който е обнародвана отменената наредба и влиза в сила от деня на обнародването.



Вярно с оригинала,

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

/п/ Панайот Генков

секретар:

ЧЛЕНОВЕ:

/п/ Йордан Константинов

/п/ Мирослав Мирчев

М.М.


talkinghead написа на 20.12.2009 г.:
ОТ ПАРКИРАНЕ С БИЛЕТЧЕТА ЗА БАНЯ КЪМ SMS ПАРКИРАНЕ

По принцип оптимизирането на паркинг-контрола е отдавна належащо за гр. Пловдив За общините паркирането чрез SMS плащане от мобилен телефон е без кешов и безжичен начин за заплащане при паркиране на МПС-ва. SMS паркирането заменя използването на паркинг-автомати(parking meter, Pay Display) при които заплащането за време на паркиране се използват монети или смарт-карти. При SMS паркиране паркинг-автоматите са заменени от външни мини принтери ситуирани на подходящи места в района за паркиране като административния общински контрол не се променя. Общинските паркинг администратори могат да установяват мигновени он-лайн доклади (на базата на мобилна Интернет система) за паркинг зона или място за паркиране с изтичане на паркинг време статус за всяко превозно средство. Системата дава възможност за паркиране, регистрация и плащания от клетъчен телефон и е лесен за откриване в реално време от оторизиран общински паркинг инспектор на нарушения от страна на паркиралия. В паркинг системата за управление на SMS паркиране включва паркинг статус регистър за съхранение на данни(база данни), свързани с паркинги заплащане статут идентификатори, съобщение на сървъра съчетани с паркинг регистър за получаване на статут на постъпващите заявки от безжични мобилни устройства, както и за изтегляне от исканията на данни, свързани с потребителско име (за идентифициране на платеца), данните за местоположението чрез безжични мобилни устройства, използвани за искане на определен паркинг за идентифициране на региона на улицата или паркинг-место, в който потребителят желае да паркира, както и паркинг код и за предоставяне на данните, извличани за паркирането, статута на системния регистър, както и разплащателна единица в състояние на изчисляване на таксите за паркиране на клиентите от системата в съответствие с паркинг сесии, отчетени от посочените клиенти на най-малко един сървър комуникация. Обработката на плащанията и глоби при въвеждане на финансовата част на системата, за нуждите на back-office (общинска административна служба по паркинг-контрола) докладване и обработка от счетоводството и контрол на специални режими за издаване на разрешителни, глоби за докладване, полицейската отчетност, статистика на трафика, планиране на службите за поддръжка, организация на службите за сигурност(НСО, НСС и т.н.) и контрол на достъпа до финансовите отчети за извършените транзакции. Системата за управление е отзивчива към данните за местоположението на исканото паркиране като определя мястото на водача мобилно устройство за разграничаване между паркинги и имат идентични паркинг кодове в различни области, страната (напр. различни квартали град, различни градове, различни провинции, или на различни държави, или други различни места, които се различават според данните за местоположението на мобилни устройства, които могат да бъдат изтеглени автоматично) решението събира всички транзакции, направени от мобилните телефони от потребителите, както на привилегированите и резервирани билети паркинг устройства, така и за контрол на достъпа в реално време. Общинските офицери по контрола са свързани с т. нар. back-office (общинска служба по паркинг-контрола) и чрез преносими (Pocket PC, PDA) компютри и принтери както и свързаното с тях оборудване. Всички данни се предават чрез GPRS и е въпрос на секунди от времето на общинския офицер по контрола да провери регистрацията номер на паркиралите МПС-ва. Информацията, която се изпраща обратно в back-office (общинска административна служба по паркинг-контрола) ще покаже дали е платена таксата за този конкретен автомобил и ако е така, кога ще изтече. В случай, че такса за паркиране, никога не е била платена или е с изтекъл срок на водача на МПС ще му се наложи глоба за нарушение на правилата при паркиране. Освен това при SMS паркирането паркинг властите от back-office(общинска административна служба по паркинг-контрола) проверяват работата на офицерите по контрола (т.е. колко коли са били проверени, колко билети са издадени) като по този начин се осигурява контрол на дейностите по отчетността на всеки офицер по контрола. Или просто една интеграционна технологична система база данни интегрираща общински бюджет и финанси.

Тази описана по-горе система за плащане при паркиране е сравнително нова дори за развитите държави в Америка, Европа и т.н.

Но как е у нас?? До вчера(а може би все още съществува) срещу таксата за паркиране ни даваха билетчета като тези които ни късаха в обществените бани и "Луна-парк", разни талони и какви ли не още вторични фискални финансови документи при които отчетността е нищожна. И сега на българина му сервират една технология чрез мобилния си телефон да си осигури паркинг-място за своето МПС. Порочното е това, че в СО няма т. нар. бек офис(общинска служба по паркинг-контрола) със съответните администратори, а има фирма(т. е. търговски субект), а сега и (втори търговски субект) провайдера. По улиците на София да е видял някой общински служители със съответните униформи и преносими компютри и принтери да контролират паркинг трафика хаоса си е същия, паркирали по тротоарите МПС-та гражданите било то инвалиди или майки с бебешки колички да ходят по платното и т.н. Приходите в общинският бюджет обаче няма да се увеличат "Паркинги и гаражи" ще продължават да отчитат ниски приходи, а участието на не общинските участници в тази далавера никой не може да им хване края. Продължава се практиката глобите и таксуването да се събират отделно. Във всичко това доминира старата "милиционерска" практика, особено глобяването, което се извършва избирателно и това принуждава водачите на МПС-ва да се откупуват на ръка за да избегнат глобата от извозването с паяк. Вследствие на тази българска методика(рекет) приходите в общинския бюджет са нищожни. И тъй като сегашното управление е толкова неясно, то само една правно-административна проверка може да установи вътрешните договорените условия между СО и не общинските участници. Поради това, че липсва единна методика, данъчните и ДФК нямат никаква възможност да упражнят какъвто и да е било контрол и като всяко порочно нещо то се мултиплицира в цялата страна (вече в Пловдив и т.н.) Искам да отбележа, че решението на този проблем в европейските държави е в полза на гражданите т. е. общините. Дейността по паркинг-контрола е типична публична комунална дейност на местната администрация. Навсякъде контрола и се осъществява от общинската администрация(специализиран общински отдел), а НЕ от търговски фирми. Допускането на участие на фирми(или просто регистрирани по търговския закон лица), то трябва да е за точно и ясно конкретно определени дейности и при точно определени условия. Европа няма да ни приеме с тези порочни практики, а само с такива които са приети в целият свят и се подчиняват на международно признати правила и стандарти.



ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: