ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Пловдивска политика

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
100 милиона лева за светофари
AlioRa написа на 27.08.2009 г.:
Благодаря за пояснението аз наистина не бях наясно...и добре че ме просветли!Как е възможно такова безумие?! Прав си че трябва да се инвестира в алтернативен транспорт,подобрение на градските линии за транспорт....някой осъзнава ли че цитирам :" За втора година петролният магнат остана недостижим за своите конкуренти по богатство в класацията на в. Пари Топ 100.С капитал от над 240 млн. лв. собственикът на 47% от капитала на Петрол холдинг Митко Събев" е първи в класацията  ???....- ми много се извинявам ама това са безбожно много пари...след като най-богатия(за декларирани пари говорим) разполага с толкова....нии пък що не вземем да ги похарчим за "Hi-Tech" светофарчета.... Избеснявам направооо >:(

malkiazmei написа на 26.08.2009 г.:
цитат от изказване на mladoto от 17:01 / 26.08.2009 г.:
... От друга страна тролейбусния транспорт може да се развие, той си е общински, ама нали ще се купуват светофари.
Само да те светна, че отдавна мажоритарен собственик на фирма "Градски транспорт" не е общината, а общинския съветник от БСП Ангел Батаклиев и той държи целия тролейбусен транспорт, което според мен хич не е добре. Защото е наистина разумно да се развива тролейбусния транспорт, но в момента общината с общински пари поддържа контактната мрежа, а Батаклиев е пунсал някакви таралясници и само събира пари, че имаше идея и субсидии да получава, защото развивал тролейбусен транспорт. Те субсидиите ще са му повече, от колкото е дал за таралясниците и ето ти хем директна печалба + печалба от билетчета + изкуствени създаден и поддържан от общината монопол на една фирма по отношение на тролейбусния транспорт.Та мисълта ми е - нека се развива тролейбусния транспорт, но първо да се разбие монопола и да се даде възможност и на други фирми да имат тролейбусни линии.

mladoto написа на 26.08.2009 г.:
Иванофф, много съм съгласен с теб пич.Не съм влизал в тази тема от бая време и гледам, че се е понапълнила.Според мен разумно харчене на проектни пари няма. Знаете как в края на годината ако има пари от бюджета останали как се харчи като за световно и главно за глупости, та и в този случай ще е така. Ако ги дадат парите (които наситина са си много за такъв проект) ще бъдат изхарчени, но не и усвоени.Отделно гр. транспорт в Пловдив няма как да се оправи. Има 5 фирми концесионери, да не са луди да си губят хляба. Лобито е силно, какво да се прави.От друга страна тролейбусния транспорт може да се развие, той си е общински, ама нали ще се купуват светофари.

Austin Powers написа на 25.08.2009 г.:
http://news.plovdiv24.com/106612.htmlВ този случай е добре, че е имало 5 души в автобуса.

crusader написа на 25.08.2009 г.:
цитат от изказване на dadan от 14:09 / 25.08.2009 г.:
Естествено, че няма да е одобрен, това е 100% , а за другото сега вече съм съгласен с тебе, че трябва да се подобри градския транспорт, което според мен ще е напълно нормално и достатъчно за Пловдив. И между другото  не сме 500000, а сме 416 от които над 120 000 са цигани.
хаха 120 хил цигани ,ти не си наред ;Dциганите не са повече от 60 хил,а по регистрация не повече от 30 хил

Austin Powers написа на 25.08.2009 г.:
По местожителство сме 416K. Нали знаеш още колко хора се изсипват през седмицата от Ягодово, Труд, Куклен, Брани Поле, Асеновград, Строево, Цалапица, Стамболийски, Войводиново, даже и от Раковски. Тя и София не е с 2млн. души по местожителство, но определено през седмицата точно толкова души "щъкат" из столицата ни.

dadan написа на 25.08.2009 г.:
Естествено, че няма да е одобрен, това е 100% , а за другото сега вече съм съгласен с тебе, че трябва да се подобри градския транспорт, което според мен ще е напълно нормално и достатъчно за Пловдив. И между другото  не сме 500000, а сме 416 от които над 120 000 са цигани.

Austin Powers написа на 25.08.2009 г.:
Преди две години направих опит да пътувам с автобус в Пловдив вместо с кола. Когато се качих на рейса и попитах колко е билетчето кондукторката ме изгледа и ме попита с орангутанско произнешение "И к'во се правиш че не знаеш". Казах й, че не знам тъй като по принцип пътувам с автомобил и нейната следващата брилянтна реплика беше "е па много сте големи вие с колите". Ако ми дадеш една разумна причина след този титаничен разговор, породен от въпроса "колко струва билетчето", да продължа да ползвам градски транспорт, ще те поздравя. Никъде нямаше обозначения колко срува билета. Все тая, тъй като обичам втория шанс се направих, че това пътуване не съм го изживявал. Когато пътувах преди години до гимназията знаех рейсовете, които ходят до нея. Сега обаче не е така, а някои от рейсовете направо са закрити. Не можеш да знаеш как ще стигнеш до даден място. Вариантите ти са да разпитваш като цветарка хората по спирките, но и те не знаят, защото всеки си знае само рейсовете, които ползва. И нормално - никой не е длъжен да знае цялата транспортна схема на града. Опитвал съм се да питам и кондукторка за да стигна до мясото X на кой рейс трябва да се прехвърля и отговорът беше "не съм справочник". Една друга беше малко по-културна, но пък ме запрати точно там, където не ми вършеше работа. По спирките няма схема на града с възможните трансферни точки. Никой не знае кой рейс къде ходи. На табелите на рейсовете пише 3 ключови точки по маршрута, обаче "Централна Гара - Панаира" може да се мине по три различни места. А не е все едно дали ще слезеш на "Тримонциум" или на "Лайпзиг", нали така?При цена на LPG-то от около левче (а масово автомобилите у нас са на LPG) градския транспорт трябва да привлича с точност, надеждност, удобство и яснота. Тия неща липсват. Затова има по пет души в автобусите. Да не говорим, че между "Кичук Париж" и "Смирненски" даже няма директни рейсове, а са съседни квартали. Ако градския транспорт се централизира и се направи да прилича на нещо ще се ползва. Мога да се хвана на 100 евро бас с теб, че едни чужди туристи не могат да се оправят посмъртно с рейсовете в Пловдив. А през лятото Пловдив е пълен с туристи. И в градския транспорт, както навсякъде другаде, се работи "на парче" и резултатът е един миш-маш с който се занимават само пенсионерите поради липса на алтернатива. Както вече казах, когато съм зад граница обичам да пътувам с алтернативния транспорт, защото е удобен и бърз. В Пловдив такъв няма. В момента е в пъти по-добре да се преместиш в "Младост" в гадната София, да си се метнеш на метрото, да отидеш до работа и да се върнеш после. Пловдив трябва да привлича хората с такива удобства. А тия лафове, че ще ги стигнем след 20 години тия неща са дразнещи. Пловдив е с население от половин милион души. Какво повече ти трябва като предпоставка, за да почне да се мисли в този град, а не само да се скача на тъпи и малоумни идеи?И отново - ПРОГРАМИТЕ НА ЕС ОТПУСКАТ ПАРИ ЗА ПРОЕКТИ, А НЕ ЗА СВЕТОФАРИ. АКО НЯКОЙ БЕШЕ ПОМИСЛИЛ и беше разработил проект за подобряване на обществения транспорт, парите щяха да бъдат отпуснати. Пак казвам, че съм готов да се хвана на бас за 50лв., че този проект няма да бъде одобрен. Никой не е достатъчно тъп, че да отпусне толкова пари за такова нещо.

dadan написа на 25.08.2009 г.:
Ти имаш ли грам представа за какво става въпрос. Не можеш с тия пари да стоиш влакчета бе, нито метра, нито железници. Тези пари са за проект по който се кандидатства, има пред проектни проучвания, проекти, изграждане и т.н. и Европа ги дава тия пари за това. Като кандидатстват за влакчета тогава пари за тях. А иначе това което си видял и ти е харесало си в пълното право да го искаш или да си стегнеш куфара за там където е готово. Щото тука ти е ясно, че следващите 20 години тия работи няма да ги има и то не защото някой ще „открадни” парите , а защото Пловдив няма нужда от метра, влакчета и алтернативен транспорт. Нима не виждаш, че сега има по 5 човека в рейс в не пиковите часове който са поне 90% от времето. И как ти хрумна да сравняваш милиони градове с Пловдив. По тая логика дай да бутане наред и да строим небостъргачи та да докараме потенциални пътници на влакчето, остава само да накараме и някой я на сила, я с лъжа да инвестира тука. Нали разбираш, че Пловдив затъва яко и само надолу и няма да стане по добре, няма луди освен селяните които искат да дойдат тука, а камоли  някой да инвестира .

Austin Powers написа на 25.08.2009 г.:
И тъй като мирогледът на сънародниците за съжаление е малко ограничен, макар че доста хора в последно време излизат зад граница по една или друга причина, ще ти споделя някои от удобствата, които съвременната транспортна логика слага на масата на белия човек. Чувствам се вече банално да давам примери от извън България, за което се извинявам, защото сигурно ставам досаден, но все пак, като за сравнение:В Лондон, Великобритания съм пътувал между летища, между център и летища, между летища и център. Срещу няколко паунда можеш да минеш разстоянието от летището Хийтроу до "пъпа" на Лондон. Има нормална железница, кояот стига за малко над 30 минути, но преди две години пуснаха и хийтроу експрес, който позволява да стигнеш за малко над 15 минути до центъра, като междувременно можеш да ползваш и WiFi във влакчето. За да не се създават грешни впечатления - разстоянието между летището и центъра (гара "Падингтън", точно до Хайд Парк се намира) е много голямо и с автомобил се минава за около час и нещо. Центъра на Лондон също има проблеми с колите - в баш центъра се плаща, но в околията му има много автомобили. И не, Лондон няма "модерна" светофарна система за 9 цифрена сума. Англичаните са тъпи назадничеви копелета и много си падат по подземните влакчета. Явно ги кефи да стигат бързо на далечни разстояния за смешни пари. Извратеняци!В Калифорния, противно на митовете, има добър градски транспорт. С жена ми бяхме в едно градче Whittier, което всъщност е предградие на Los Angeles. Цялата южна Калифорния (това е един сериозен като размери окръг) има единна транспортна система на обществения транспорт. Можеш да си планираш пътуване с градски транспорт от Whittier, през центъра на L.A., до Бевърли Хилс, от там до Холивуд, след това на връщане и цялото това нещо да ти струва няколко долара и нито грам нерви. Автобусите са изключително точни и чакане на спирка няма. Проверяш в колко е рейса и като дойде време - просто отиваш на спирката и се качваш. Този филм с висенето по спирките го няма. Просто две минути преди да дойде рейса (градски транспорт, не извънградски) спирката се напълва с хора от всякакви посоки, които знаят в колко идва рейса и той никога не ги подвежда. Качваш се, автобусът винаги се движи по график, защото има GPS система която контролира движението на автобуса и е изчислена така, че графикът да е съобразен с трафик, средни скорости на движение в някои квартали и т.н. Което от своя страна се прави с, пак казвам, сравнително елементарен софтуер. Можеш да си вземеш трансферни билети, т.е. ако пътуването ти изисква 2 или 3 автобуса, примерно (от Whittier до Hollywood се пътува с един автобус и едно метро, а разстоянието е над 30 мили, или 50км.). Трансферния билет е .50. Автобусите имат места за инвалиди, а инвалиди има МНОГО. Няма повече, отколкото в България, но за тях инфраструктурата е достатъчно добра, за да мога да си позволят да пътуват когато решат. На предницата на автобусите са монтирани поставки за велосипеди. Всеки, който желае, напълно безплатно може да си сложи велосипеда там и просто да си го вземе като слиза. По този начин можеш да се яхнеш на автобуса, да отидеш да покараш велосипед до някой парк и после да се върнеш. Градския транспорт (т.н. обществения транспорт) е развит до такава степен, че ако не ти се занимава да шофираш в гадния трафик и не смяташ да носиш багажи можеш да разчиташ на него. Дневния билет е и ползваш целия градски транспорт в Лос Анжелис и околията. Магистралите са като слънце (Santa Monica Freeway, която пресича по-голямата част на Л.А. е с 6 платна) и въпреки това маса хора пътуват именно с градския транспорт, защото е бързо, удобно, сигурно и надеждно. Тъпи и назадничеви американци. Вместо едни хубави и модерни светофари да си сложат...

Austin Powers написа на 25.08.2009 г.:
Ако "офцете" искате да "схваните" защо съм против, прочети темата от началото, може и да ти проблесне. Пак го казвам в резюме: това е безсмислено пилеене на тонове пари. Със 100 млн. евро градския транспорт може да блесне и да се развие до завидни нива, може да се направи и надземна железница. Откакто се помня работя в сферата на информационните технологии и меко казано избеснявам когато някой тъп комунист вземе стари системи (като интелигентните светофарни) отпреди 10 години и вземе да ги пробутва на незапознатия народ като супер хай-тек и невероятно скъпи, които ще направят Пловдив рай. Ако се поинтересуваш и се позамислиш малко колко сериозна сума са 100 млн. евро ще установиш, че с толкова пари могат да се оправят булевардите България (10млн. евро), Васил Априлов (~12 млн. евро) и да останат едни почти 80 милиона евро, с които може да се оправи някое друго перо на пловдивската инфраструктура - било то да се инвестират няколко милиона за спирки на градския транспорт, за интелигентна GPS система, за софтуер за планиране на пътуванията (който, апропо, струва пет цифрена сума), така че да можеш да влезеш в сайта на градски транспорт и да избереш, че искаш да стигнеш от Блок 20 в Тракия до Търговската гимназия в центъра и той да ти планира по минути транспорта и нужните ти връзки. За остатъка от парите могат да се направят и отсечки за еднорелсова надземна железница. Ти осъзнаваш ли всъщност колко сериозна сума са 100млн. евро? Лапаницата в България вече приема перверзно високи нива явно, щом ви се струва нормално толкова много пари да бъдат изразходвани за нещо толкова смешно. Пак казвам - община "Пловдив" и тъпите комунисти, които работят в нея искат да похарчат 100 млн. евро (200 милиона лева!) за няколко камери и софтуер, плюс радио приемници и предаватели за обмяна на информацията между отделните светофари уредби. Назови ми една бяла държава, която е интегрирала подобна система вместо да инвестира в нещо по-смислено като алтернативен транспорт, примерно!

dadan написа на 25.08.2009 г.:
Иваноф, ти си много зле бе.Дай най накрая накво обяснение що си толкова против тия светофари? Без за филосопстваш с прости, къси изречения малко на брой, за да могат офцете да го схваним.

Austin Powers написа на 25.08.2009 г.:
В Пловдив стари светофари почти няма. Аз лично нямам проблем със заслепяването, и на двата автомобила, които карам, има множество защитни слоеве на предния прозорец, така че срещу слънцето на залез да караш да не те заслепява. Повечето съвременни автомобили имат подобни защити и не би трябвало това да е проблем. Таймери има и в Пловдив на повечето кръстовища и са голямо (и евтино!) удобство. В конкретната тема става въпрос за съвсем друго - система от интелигентни камери и прилежащ софтуер, който планира достатъчно добре баланса между отделните кръстовища, за да може трафика да се движи оптимално без да бъде блокиран на определени светофари.Странното е, че тук все пак има хора, които са на мнението "щом ги уредят тия пари, нека ги изхарчат за такова нещо". Аман от овце. Странно е, защото в България по принцип цепим стотинката когато става въпрос за изразходване на пари.

AlioRa написа на 25.08.2009 г.:
Здравейте на всички!По темата за безумното много пари "изписани" за пореден път(който ще послужат я на някоя специална щерка,я за поредното мамино синче за обучението му в елитен колеж или университет.Порадти факта, че то е мноооого надарено и не може да се развие напълно и да разгърне "способностите си" в БГ)Оффф горките ние...НАИВНИЦИ!Само едно да кажа който и да дойде на власт нищо няма да промени.Аз се отчаях вече.Всички знаем и всички виждаме,но никой нищо не прави,а и какво да направим като сме едни малки "муфички" левитиращи покрай големите "лъвове".Аз понастоящем живея във Варна и удобството с отчитането на времето от опит го казвам,помага много на движението... е все още има малоумници който виждайки оставащите 3,2,1сек и си на 500метра от кръстовището включват 2скорост и газзззз газзз....и става тя каквато става.И да влезем и да излезем от ЕС то от такива оттъвране няма да има.Подобрението със движението на секции като че ли оправя нещата,но само в най-натоварените кръстовища...а не да чакам 85 секунди за да ми пуснат 10 секунди "зелена светлина" и да не може и една кола нормално да направи обратен завой  :o ! И да се допитам до Вас случвало ли ви се е да свети слънцето точно в светофара и да не можете да наближавайки кръстовището да прецените какъв цвят дефакто е ? Говоря за тези най-старите светофари които не са с диодно(не знам дали са точно дали са такъв тип,ако греша моля за ивинение).Леле какъв пост дано не съм Ви отегчила! ;)

Austin Powers написа на 21.08.2009 г.:
ceana_23, не се притеснявай за проблема с паркирането в Кичук Париж! Славчо ще вдигне цената на всички възможни общински паркинги двойно и всичко ще е ток и жица!

ceana_23 написа на 21.08.2009 г.:
Незнам дали са много или малко тези пари, но си мисля, че и милярди да дадат докато не се реши въпроса с спирането и паркирането на автомобили по улиците и по специално по малките улици,каквито са в кв.Кичук Париж,ул.Братя Бъкстоун;Скопие ;Пере Тошев по които се движи гратски транспорт и по които са паркирани автомобили и от двете страни на платното и автобусите няма как да минат,а да не говорим за разминаване и спазване на график.Ако може да се разчита на градския транспорт хората ще го ползват и няма да се движат със собственните си автомобили,а това ще доведе до по малко натоварване на движението в пиковите  часове.

Sargon III написа на 19.08.2009 г.:
Виж какво, ние вече сме част от ЕС. Парите от там са и наши пари. Това, че Главчо и дебилите му ще крадат европари, не значи, че не крадат от нас. Схващаш ли? 100 милиона са страшно много пари за подобна система, страшно много! И, ако си мислиш, че някой ще отдели от тях за някаква друга градска нужда и няма да ги открадне, си страшно тъп и наивен!

johny написа на 28.07.2009 г.:
темата няма много смисъл.ако уредят парите не виждам причина да не изпълни проекта.а относно метрото-само проекта,оценката на терена и материалите без самото изпълнение за 1 км струва в пъти повече от 20млн.това на което ,според мен,трябва да се обърне внимание е градски транспорт.1.това от което най-много се оплакват хората е ,че незнаят кога ще дойде автобусът им.при положение,че има ДЖИПИЕС система, могат да се монтират на повечето  спирки ей такива устройства2.електронното таксуване.ако се въведе това ще е в полза и на общината и на хората.при сегашните разчети цената на билетчето тя съвсем спокойно може да падне до 60-70ст.всички знаем как спас гърневски разби и това нещо през управлението си.спусна парашутисти ,негови приятели, да вземат частни линии и нарочно докара до просешка тояга общинската фирма.в момента основния проблем са частниците ,които съботират въвеждането на електронното таксуване и качеството на услугата е ужасно.затова общината трябва да тропне по масата и да преустанови даването на линии на концесии,а само да сключва договори за наем на автобуси.така,че  и това задължително трябва да се направи.

Austin Powers написа на 28.07.2009 г.:
цитат:
и ти си против да ни оправят светофарите, защото имаме нижда от метро, така ли да разбирам. ако не се вземат за светофари, тези пари няма да се вземат. според теб е по добре да не се взимат или да ги измъжем, че са за светофари и да опъним едно метро. макар, че и на мен нещо тази цифра ме съмнява дали не е печатна грешка някъде по веригата.
Не съм против да се оправят светофарите, защото на светофарите няма какво да им се оправя. Само таймерите (които между другото са удобство, което е рядкост не само у нас, но и зад граница) трябва да се поддържат, но това е евтино и не си струва дори да го обсъждаме. Уви, таймерите не се поддържат. Обаче веднага ще пръснем 100 милиона, за да направим светофарите още по-хайтек. Нищо, че и елементарните суитчове не можем да им поддържаме здрави.
цитат:
ако не се вземат за светофари, тези пари няма да се вземат.
Парите ще се вземат за проект, който е в полза на града, който е реален като себестойност и в който има достатъчна доза умисъл. Ако мислиш, че някой ще даде тези пари за този проект - готов съм и с теб да се обзаложа за 50лв.
цитат:
според теб е по добре да не се взимат или да ги измъжем, че са за светофари и да опъним едно метро.
Според мен тези лумпени, които живеят от данъците ни трябва по цял ден да не мислят каква абсурдна и безбожно скъпа идея да реализират, а да работят мислейки с години напред. Най-близкия пример е бул. България - какво решиха? Да сложат светофар. Поредния. Това е управленската мисъл на нашите лумпени в момента - да работят "на парче", според случая, без да мислят как най-добре ще решат проблема. Като след някой друг месец на бул. България му натракат още 4 светофара до моста на Адата, ще си говорим пак дали одобрявате светофарите като средство за разтоварване на инфраструктурното натоварване. Просто проектите трябва да са смислени. Ако метрото ви се струва тъпа идея, преразгледайте си виждането за надземна монорелсова железница - тиха, екологична, евтина. which_honor от форума може да ви направи един разчет за 100 млн. лв. какво трасе на монорейл може да бъде изградено в Пловдив.
цитат:
че и на мен нещо тази цифра ме съмнява дали не е печатна грешка някъде по веригата.
Дано да си прав, макар че според мен вече щяха да са се коригирали от общината, ако беше грешка. За мен харченето на повече от 300 хил. лв. за такъв проект е глупост. Това са камери, които разпознават движещи се обекти върху предварително зададените очертания на пътната артерия, преценявайки колко са на брой отделните обекти, които се движат в посока към камерата. Цялата тази информация се събира и от почти колежански софтуер се изчислява какъв е най-добрия баланс на локалните (на кръстовището) и извънлокалните (в цялата градска мрежа) светофари, за да може трафикът да се разтовари - с елементарни математически изчисления, в които е намасена и малко логистика. Тези системи още не са се развили обаче достатъчно добре, за да прихванат ти какъв мигач си пуснал, да ти начертаят евентуално през какви места си решил да минеш, за д амогат още по-точно да балансират кръстовищата. Да не говорим при изпълненията "ляв завой от средна лента" каква мешеница ще стане в изчисленията. Както казах, цялата тази система не може да струва повече от 300К, може би 400, МАКСИМУМ 500К. Всякакви други харчалъци по подобно начинание над споменатото от мен го приемам като закупуване на Бентли-та на мястото на Меганите. Просто си представете как децата ви ще могат да се приберат от центъра за 5 минути, без да влизат в конфронтации с автомобили, мръсотии и пияни шофьори по улиците. Българинът е доказал, че не може да шофира - колкото повече го лишат от нуждата да шофира, толкова по-добре за всички ни.

dadan написа на 28.07.2009 г.:
цитат от изказване на Ivanoff от 23:02 / 28.07.2009 г.:
Ами ако с примери съм омръзнал на всички, давай да слушаме твоите въздухарски и тежки изказвания. Ако твоята идилия за градска среда е булеварди с по 5 ленти, които да са пълни с автомобили - живей си в такава среда.
цитат:
Тук става дума за пари и светафари а не за метро или за железници .
Дай да те питам иначе - ти подкрепяш ли харченето на 100 млн. лв. за ъпгрейдването на светофарите в Пловдив, така че този на "Сточна гара" в едната посока вместо 70, да свети 85 секунди, докато в другата ще свети 50, вместо 65? Как точно това ще реши проблема с многото автомобили според теб?
и ти си против да ни оправят светофарите, защото имаме нижда от метро, така ли да разбирам. ако не се вземат за светофари, тези пари няма да се вземат. според теб е по добре да не се взимат или да ги измъжем, че са за светофари и да опъним едно метро. макар, че и на мен нещо тази цифра ме съмнява дали не е печатна грешка някъде по веригата.

Страници:1 2Следваща


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: