ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Въпроси и отговори към кмета и общинската администрация

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Платени паркинги в централна градска част
miroman написа на 20.04.2010 г.:
Здравейте,



имам следния проблем - живея в централната част на града, и имам 10-тодишен автомобил (в кооперацията ни няма гаражи). До миналата година плащах в общината 35 лв. и получавах "пропуск", който разрешаваше паркирането пред къщи. От няколко години на улицата ни има знак, забраняващ паркирането. До преди два дена нямах проблем, но вече получавам втора глоба затова, че съм паркирал пред къщи, и то в мое отсъствие (на работа съм). На съседите обясняват, че пропускът не важал, и няма значение, че съм пред къщи - не мога да паркирам така (отбелязвам, че съм паркирал на минимум 1.5 метра от къщата, т.е. не преча на пешеходците). Как мога да си реша проблема? Идват ми наум следните решения:

1 - Паркирам някъде другаде (за последната година два пъти си намирам колата на сутринта със срязана предна гума, паркирана "другаде").

2 - Паркирам на платен паркинг за 2 лв./час (всъщност не знам дали има наблизо денонощни платени паркинги и колко взимат на ден).

Точка 2 обезсмисля притежанието на личен евтомобил, който трябва да е паркиран на 300 м. от къщи, и да струва 200 лв./месец. Значи 3 - Продавам си колата и ползвам само таксита.

Или 4 - Изнасям се от центъра и отивам да живея някъде, където има място за паркиране.

Бих искал да разбера къде мога да си паркирам колата. Има ли някакво решение на моя проблем?



Благодаря предварително.

USARMY написа на 21.02.2010 г.:
Попринцип трябват страшно много документи да се легализира даден паркинг от страшно много администраций. Както колегата Austin Powers смята, че е по добре да се механизират паркингите с модерни електронни машини това пак не решава проблема ще има хора които просто няма да натиснат бутона да кажем или да пратат смс. Също така за поддръжката на тази техника ще искат сумати пари и от къде общината ще ги вземи естествено от данъкоплатците което ще означава завишаване на данъците. Аз лично подркепям идеята за повече паркинги но за тях се искат пари. Лесно е да се каже искам без да дадем нещо в замяна. Наскоро се нашумя и идеята Общинска Охрана да стане Общинско Предприятие което според мен ще е в полза на Общината, защото вече сички приходи ще си отиват за нея а не във фирмата и после при Общината.Но за да стане нещо се иска пари. Ще видим докъде ще се стигне.

gandjika написа на 21.02.2010 г.:
Предлагам паркинга на панаира да се отвори за безплатно паркиране , а самопо време на изложения да се таксува . Това са 100-120 паркоместа !

smilodont написа на 21.02.2010 г.:
Все пак и аз да попитам . Защо трябва да се отнемат дворовете от училищата или по точно от Цар Симеон Велики след като до стадион Пловдив съществува започнат и недовършен покрит паркинг .Или това вече не се брой.

Общинска администрация написа на 21.02.2010 г.:
Не съм изненадан, че може би най-много са питанията за паркингите и местата в Пловдив, тъй като проблемът е един от най-сериозните, но вече имаме концепция и политика за реалното му решаване. Подготвяме предложение до общинския съвет, защото смятаме, че 8-членна специална комисия (назначена с кметска заповед и оглавявана от мен) най-накрая има анализ и концепция за прекратяване на безразборното паркиране.

Предвиждаме най-после да се задейства т.нар. "Синя зона" на територията на 75 централни улици в частта от града, заключена между бул. "Цар Борис Трети", "Христо Ботев", "Руски" и "Марица". Разчетите ни сочат, че в зоната могат да се обособят 2446 паркоместа, като сме взели под внимание дела на хората с постоянен адрес на тези улици, както и на хората в неравностойно положение. Таксуването и паркирането ще се организира посредством есемеси и талони. Очакваните годишни приходи от посочената бройка паркоместа при примерна цена от 1 лев на час са над 1 милион и половина лева.

Освен функциониращите паркинги в район "Централен" (8 бр.) и 1 - в район "Тракия", смятаме, че могат да се разкрият още около 15 такива обекта в останалите райони, като общо сме изчислили 1227 паркоместа. При примерна цена от 2 лева на час с ДДС, годишният приход ще е над 2 милиона лева.

Като малко по-дългосрочен вариант, за обезпечаването на паркирането на територията на Пловдив, комисията ще предложи да се обособят многоетажни паркинги. 2 надземни такива могат да се изградят на бул. "6-и септември" на кръстовището с улица "Мортагон" (120 места), както и на ул. "Цанко Дюстабанов" - 140 места.

Подземни паркинги има възможност да се строят в дворовете на 9 от пловдивските училища, сред които са "Йордан Йовков", "П. Яворов", "Паисий Хилендарски", "Цар Симеон Велики".

С всичко това виждаме възможността за 5 000 паркоместа в града, като конкретният им брой разбира се ще зависи от инвестиционните проекти.

На единият от въпросите в групата ще отговоря, че за съжаление няма как рязко да се увеличат паркоместата в центъра, но твърдя, че с ефективно управление, за което вече имаме готовност, проблемите ще намалеят значително.

Руси Панчев
Заместник-кмет по сигурността и обществения ред

Тодор Костадинов написа на 09.02.2010 г.:
Подкрепям Austin Powers, вкючително и за коментара му за отговора на Общинска администрация-мен биха ме уволнили от работата ми, ако дам такъв отговор на шефа си.
Смятам, че трябва да се работи в 2 насоки:
1.Нови и стриктни стандарти за паркоместа при новото строителство.Например строиш нова кооперация с 30 апартамента, длъжен си да осигуриш 50 паркоместа(не на улицата и по тротоарите разбира се).Строиш Mall, осигуряваш паркоместа като за половин квартал, а не минаваш по тъча(справки Mall Plovdiv, чийто паркинг никога не смогва, а градината покрай Братската могила вече е заприличила на пазара за коли в Димитровград).
2.Строят се паркинги в централната част на града.Простичко, но работещо решение- за да ти е паркирана колата, трябва паркинг. Във все по-забързания ни свят съм сигурен, че много хора ще предпочетат да паркират бързо, сигурно и удобно, вместо да губят часове докато им излезе късмета въобще да се вредят някъде за паркинг(за което разбира се ще си платят или ще треперят да не ги споходи паякът).
И накрая смятам, че всякакви практики от рода "синя зона" са жива подигравка с хората. Общината таксува хората за спирането на автомобилите, за които плащат данък, на улиците, за чиято поддръжка плащат данък. Нямам нищо против да си плащам паркинг, когато го ползвам, но да плащам, за да паркирам на улицата, за чиято поддръжка вече съм платил...Жалко, че все още не се е намерил някой, който да осъди Общината(не само нашата-това е масова практика навсякъде в България) и да й спре кранчето за милионите левове от паркиране в центъра.

Austin Powers написа на 04.02.2010 г.:
Благодаря Ви за отговора тип "вземете си входящ номер", но бих желал да получа по-конкретни отговори относно запитването предвиждат ли се изобщо подобни по-модерни системи за паркиране и редуциране на човешкия фактор, както и силно разширяване на паркинг пространствата в централната градска част?

Общинска администрация написа на 03.02.2010 г.:
В момента са пред финализиране промените в Наредба 2, в която ще бъдат разрешени всички въпроси по транспортната инфраструктура. След като се довърши, проектът за наредбата ще бъде качен на интернет страницата на Община Пловдив за мнения, коментари и съвети, на които ще обърнем внимание. Наредба 2 ще регламентира т. нар. "Синя зона", за която питате, както и режима на движение за места като квартал "Капана" например. Отбелязвам, че наскоро имаше обявен конкурс за Генерален план за организация на движението в Пловдив, който за съжаление се провали и се готви нов (ГПОД).

Според Наредба 1 на министъра на регионалното развитие от 2001-а година предварителният проект за ГПОД съдържа схемни проектни решения за транспортно райониране на града, организация на транзитното движение, режимите за движение на обществения транспорт, пешеходци, велосипедисти и всички други превозни средства. Включват се режимите за престой, паркиране и изпреварване.

Руси Панчев
Заместник-кмет по сигурността и обществения ред

Austin Powers написа на 02.02.2010 г.:
За многоетажните паркинги дори няма нужда да се хвърлят пари за персонал, както обичаме да правим по принцип. Доста достъпни са вече автоматизираните паркинг системи - влизаш, цъкаш копчето, взимаш си билетче, бариерата се вдига и влизаш. После на излине спираш пред другата бариера, слагаш си билетчето в машината, тя ти пресмята колко дължиш, вадиш кредитна карта или пари кеш и ги слагаш - машината или си дърпа парите от картата, или преброява колко пари си сложил и ако има нужда ти връща ресто. После ти плюе една бележка касова (ако изобщо искаш, от съображения за по-зелена политика може да пита преди това) и ти си тръгваш щастлив и една идея по-ведър, защото не си търсил половин час място за паркиране. Автоматизиране трябва да има и в синята зона - с паркинг автомати. Тези вече наистина са много евтини - един монетник имат, възможност да разпознават каква монета си сложил и това е. Слагаш монетите, апаратът отчита колко си сложил и добавя на таймера нужното време. Като изтече, започва да мига в зелено една лампа над устройството, че това място е а) свободно б) има паркиран автомобил, на който му е изтекло времето. Един инспектор е нужен на цялата синя зона, който да обикаля просто цял ден и да вижда такива шмекерийки и ако пресрочванеот е много да вика паяк. Лесно е - нито има много звена, където могат да се подкупят, нито имаме много разходи за персонал, който си клати краката по цял ден, нито пък допускаме грешката от човешкия фактор да платиш за един час и да изчезнеш за 3.

ventsy написа на 01.02.2010 г.:
Според мен, главният архитект и кмета трябва да изберът няколко места за многоетажни паркинги и да ги съгласуват с пловдивчани на отворена среща. След като местата са определени, да се направи конкурс за концесия. Концесионерът строи многоетажен паркинг и го ползва 20 години например. Хем се решава проблема, хем общината няма да трябва да дава пари. Сигурен съм че концесионерът ще се опита да завърши строителството възможно най-бързо ако концесията започне да тече от момента на подписването на договора.

Konstantin написа на 30.01.2010 г.:
Присъединявам се към въпроса на колегата! Като живущт в кв. Централен съм възмутен от паркирането! Но според мен проблемът може да се реши, за сега само с мерки, а за по-нататъка може и големи 2-3 етажни паркинги!
Имам и едно предложение: ако всички подземни паркигни под кв. Централен бъдат изкупени и да бъдат начертани с место само за по една кола. Така ще се освободи поне 40% повече парко места!!! А собствениците на гаражите могат да бъдат компенсирани с това, че могат примерно да използват паркинга без да си плащат!

И също така, да се инструктират полицайте вече да си вършат работата!!! Да им се каже да глобяват всяка не-правилно непаркирала кола! Е те така се учи човек да спазва закони, като си плати 2-3 тъпи солената глоба и...

с уважение Константин Дичев

Austin Powers написа на 29.01.2010 г.:
Уважаеми г-н Атанасов в качеството си на кмет на гр. Пловдив / уважаеми ПР на Община Пловдив,

Интересува ме какви са конкретните Ви планове за построяването на паркинги (едноетажни или многоетажни) с почасово или дневно заплащане в централната градска част, от каквито има нужда от доста време насам. Интересува ме защо все още паркингът на х-л Тримонциум продължава да НЕ БЪДЕ източник на доходи за Община Пловдив. Също така бих желал да разбера имате ли планове за оптимизация на "Синя зона" в Пловдив. Смятам, че голямата част от приходите от Синята зона в момента се губят някъде по дървото, като се започне още от инкасаторите, които събират парите на място. Случвало ми се е да паркирам в синя зона и в бързината да пропусна да си поискам билет от инкасатора. В последствие такъв не намирам. Следователно, 2лв. отиват в джоба на конкретната персона и излизат от джобовете на Общината, което е крайно неправилно. Нямам против да си заплащам услугата паркиране в централна градска част, напротив, дори бих се радвал да имам осигурена нормална среда, в която срещу нормална сума (в рамките на 6-7-8 лева на ден) да мога да си паркирам автомобилът, без той да седи като коледна украса на някоя от малките улички всеки ден. По стечение на обстоятелствата в последния 1 месец паркирам много често в централната част на Лос Анжелис, Санта Моника, Малибу, дори и по на юг - към Сан Диего и навсякъде има осигурени многоетажни паркинги с видимо евтина изработка, които имат висок рейт на час (от до ), но имат дневен лимит от до , т.е. дори, както обичаме да казваме "на пъпа" на Лос Анжелис можеш да си паркираш колата срещу на час. "На пъпа" на Пловдив това удоволствие ще ми струва доста повече, а е излишно да сравняваме цените на парцелите в центъра на Холивуд и Пловдив. До офисът ми в центъра на Пловдив има два частни паркинга, които почти никога нямат празно място, а цените им не са никак ниски - единият е 2лв. на час, а другият е 3лв. на час. Очевадно има пазар за платени паркинги с голям капацитет и по-нормална цена. Повече убеден съм, че това е възможност за много добър доход за Община Пловдив, както и несравнимо удобство за гражданите на града ни.

П.П. Извинявам се ако мислите ми са хаотични, изпращам въпроса си докато съм в движение. Вярвам, че основната ми идея се разбира.


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: