©2004 -
CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с
Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в
Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Система за начисляване на точки
В сезон 2010 първите 10 пилота в съзтезанието получават точки по схемата:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1r>
Габарити на предните гуми
Връщайки в шампионата сликовете, ФИА реши да запази непроменени габаритите на гумите. Когато се изясни, че предните и задните гуми се износват неравномерно , и няма еднакво сцеплнеие с пистата, беше вече трудно да се направят корекции. В 2009г. тази грешка сериозно влошаваше работата на отборите.
През 2010 габаритите на предните гуми ще се намалят и натоварванет о ще се разпредели по-равномерно , но отборите трябва да оптимизират аеродинамика та си, отчитайки голямото пространство между гумите и носовия обтекател.
Брой комплекти гуми за сух асфалт
Броят комплекти гуми за сух асфалт, разрешен за използване от отборите за всяка кола в течение на уикенда се намалява от 14 на 11 - шест комплекта от основната (по-твърда смес) и пет от допълнителната.
На първата петъчна тренировка всеки пилот получава един-единстве н комплект твърди гуми, който после трябва да върне. На втората тренировка комплектите са два - твърди и меки, които отново трябва да се върнат след завършването и'. За останалата част от уикенда се предоставят по 4 набора "сухи" гуми от всеки тип.
Забран
а за дозареждане
Машините за дозареждане и бригадите по обслужването им ще останат, но дозарежданет о по време на съзтезанието е забранено - пилотите ще стартират с това количество гориво, което ще е нужно за цялото съзтезание.
Забрана
на капаците на колелата
Аеродинамичн ите капаци на колесните дискове се появиха на машините на Ферари през 2006г. Тогава възникнаха определени съмнения в съответствие то им на регламента - подвижните елементи на аеродинамика та бяха забранени, но към ФИА не бяха отправяни въпроси и тези капаци станаха обичаен елемент от конструкцият а.
Капаците подобряваха охлаждането на спирачките и намаляваха съпротивлени ето на въздушния поток, позволявайки да се спечелят около 2 десети на обиколка.
През 2009г. се изясни, че в условията на новия регламент капаците влияят негативно на ефективностт а на колите на съперниците, когато те се приближават на дистанция за атака и отборите се договориха да забранят това решение.
Фо
рмат на квалификация та
Във връзка с увеличеният брой на отборите и забраната за дозареждане е коригиран формата на квалификация та - в третата сесия десетте най-добри пилота ще се борят за първа позиция с празни резервоари, които ще бъдат дозаредени преди старта.
Схема на квалификация та с участието на 12 отбора
1.От 14.00 до 14.20 местно време (за някои ГП времето може да се промени) всички коли могат да излязат на пистата. След завършване на сесията 7-те най-бавни коли се отстраняват от по-нататъшно участие, а резултатите на останалите се анулират.
2.От 14.27 до 14.42 местно време на пистата могат да излязат 17 коли. След завършване на сесията 7-те най-бавни коли се отстраняват от участие, а резултатите на останалите се анулират
3.От 14.50 до 15.00 десет пилоти ще участват в разпределени ето на местата на стартовата решетка.
На старта те са длъжни да използват този комплект гуми, с който са постигнали най-доброто си време, ако квалификация та или съзтезанието не са обявени за дъждовни.
Минимално тегло на колите
През 2010г. колата не трябва да тежи по-малко от 620 кг във всеки един момент на съзтезателни я уикенд. Контрол на теглото се провежда на техническия преглед преди началото на уикенда, в хода му - на случаен принцип и след финала.
Заб
рана на загряването на дисковете
Макар използването на термочохлите за загряване на гумите е разрешен, забранено е загряването на дисковете.
Правила за сейфти-кар
Пилотите, изоставащи с обиколка отново са лишени от възможността да изпреварват лидерите. Това е направен с цел съкращаване на присъствието на СК на пистата и по-бързото възобновяван е на съзтезанието .
Глоба за втора смяна на двигател
Ако някой пилот превиши лимита от 8 двигателя, отпуснати за сезона, за използването на нов двигател се налага глоба от 10 позиции на стартовата решетка. Ако се случи така, че наведнъж се използват два допълнителни двигателя, то изтърпяванет о на наказанието продължава и на следващото съзтезание.
Забрана за тестовете
Тестовете по време на сезона са забранени, с изключение на много ограничено количество изпитания по права линия - не 8 дни, както в 2009, а 6.
Тестове за пилоти, дебютиращи през сезона
Ако отборът обяви,че възнамерява да замени свой пилот с такъв, който не е участвал в съзтезания от Ф1 в последните 2 години, той може да проведе тестове в рамките на 1 ден. Тестът се провежда на писта одобрена от ФИА, извън календара от текущия сезон.