ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Formula 1

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Промените в правилата за сезон 2010
Bayern Munchen 1900 написа на 16.03.2010 г.:
ИЗМЕНЕНИЕ НА ПРАВИЛАТА ЗА СЕЗОН 2010







Система за начисляване на точки



В сезон 2010 първите 10 пилота в съзтезанието получават точки по схемата:



25-18-15-12-10-8-6-4-2-1r>






Габарити на предните гуми



Връщайки в шампионата сликовете, ФИА реши да запази непроменени габаритите на гумите. Когато се изясни, че предните и задните гуми се износват неравномерно , и няма еднакво сцеплнеие с пистата, беше вече трудно да се направят корекции. В 2009г. тази грешка сериозно влошаваше работата на отборите.



През 2010 габаритите на предните гуми ще се намалят и натоварванет о ще се разпредели по-равномерно , но отборите трябва да оптимизират аеродинамика та си, отчитайки голямото пространство между гумите и носовия обтекател.







Брой комплекти гуми за сух асфалт



Броят комплекти гуми за сух асфалт, разрешен за използване от отборите за всяка кола в течение на уикенда се намалява от 14 на 11 - шест комплекта от основната (по-твърда смес) и пет от допълнителната.



На първата петъчна тренировка всеки пилот получава един-единстве н комплект твърди гуми, който после трябва да върне. На втората тренировка комплектите са два - твърди и меки, които отново трябва да се върнат след завършването и'. За останалата част от уикенда се предоставят по 4 набора "сухи" гуми от всеки тип.









Забран
а за дозареждане



Машините за дозареждане и бригадите по обслужването им ще останат, но дозарежданет о по време на съзтезанието е забранено - пилотите ще стартират с това количество гориво, което ще е нужно за цялото съзтезание.







Забрана
на капаците на колелата



Аеродинамичн ите капаци на колесните дискове се появиха на машините на Ферари през 2006г. Тогава възникнаха определени съмнения в съответствие то им на регламента - подвижните елементи на аеродинамика та бяха забранени, но към ФИА не бяха отправяни въпроси и тези капаци станаха обичаен елемент от конструкцият а.



Капаците подобряваха охлаждането на спирачките и намаляваха съпротивлени ето на въздушния поток, позволявайки да се спечелят около 2 десети на обиколка.



През 2009г. се изясни, че в условията на новия регламент капаците влияят негативно на ефективностт а на колите на съперниците, когато те се приближават на дистанция за атака и отборите се договориха да забранят това решение.









Фо
рмат на квалификация та



Във връзка с увеличеният брой на отборите и забраната за дозареждане е коригиран формата на квалификация та - в третата сесия десетте най-добри пилота ще се борят за първа позиция с празни резервоари, които ще бъдат дозаредени преди старта.



Схема на квалификация та с участието на 12 отбора





1.От 14.00 до 14.20 местно време (за някои ГП времето може да се промени) всички коли могат да излязат на пистата. След завършване на сесията 7-те най-бавни коли се отстраняват от по-нататъшно участие, а резултатите на останалите се анулират.

2.От 14.27 до 14.42 местно време на пистата могат да излязат 17 коли. След завършване на сесията 7-те най-бавни коли се отстраняват от участие, а резултатите на останалите се анулират

3.От 14.50 до 15.00 десет пилоти ще участват в разпределени ето на местата на стартовата решетка.



На старта те са длъжни да използват този комплект гуми, с който са постигнали най-доброто си време, ако квалификация та или съзтезанието не са обявени за дъждовни.



Минимално тегло на колите



През 2010г. колата не трябва да тежи по-малко от 620 кг във всеки един момент на съзтезателни я уикенд. Контрол на теглото се провежда на техническия преглед преди началото на уикенда, в хода му - на случаен принцип и след финала.









Заб
рана на загряването на дисковете



Макар използването на термочохлите за загряване на гумите е разрешен, забранено е загряването на дисковете.



Правила за сейфти-кар



Пилотите, изоставащи с обиколка отново са лишени от възможността да изпреварват лидерите. Това е направен с цел съкращаване на присъствието на СК на пистата и по-бързото възобновяван е на съзтезанието .





Глоба за втора смяна на двигател



Ако някой пилот превиши лимита от 8 двигателя, отпуснати за сезона, за използването на нов двигател се налага глоба от 10 позиции на стартовата решетка. Ако се случи така, че наведнъж се използват два допълнителни двигателя, то изтърпяванет о на наказанието продължава и на следващото съзтезание.

Забрана за тестовете



Тестовете по време на сезона са забранени, с изключение на много ограничено количество изпитания по права линия - не 8 дни, както в 2009, а 6.



Тестове за пилоти, дебютиращи през сезона



Ако отборът обяви,че възнамерява да замени свой пилот с такъв, който не е участвал в съзтезания от Ф1 в последните 2 години, той може да проведе тестове в рамките на 1 ден. Тестът се провежда на писта одобрена от ФИА, извън календара от текущия сезон.



ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

Tyxo.bg counter

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика:

You are seeing this message because ad or script blocking software is interfering with this page.
Disable any ad or script blocking software, then reload this page.