
ЗАРЕЖДАНЕ...
Formula 1 Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си. ![]() Връща ли се Формула 1 към една отминала епоха ? |
ВХОД за регистрирани
Статистика на потребителите |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg
Хонда, BMW, ING също напуснаха играта и както написаха от Ферари, идващите догодина Мейнър, USF1, Кампос Мета и нещо като Лотус (ако всички изобщо стигнат до грида) може и да попълнят бройката, но със сигурност ще имат съвсем различна тежест.
От Скудерията в прав текст обвиниха управлението на спорта в алегорично избиване на "10-те малки негърчета" с откритата война срещу автомобилните производители, която в много по-голяма степен е повлияла на решенията за изтегляне, отколкото икономическата криза!
В тази теза има голяма доза истина, както и в това, че постоянните промени в регламентите и личните вражди изнервиха големите компании. Въвеждането на КERS на фона на официално афиширана политика за намаляване на разходите, бе чудесен пример.
Вярно е и това обаче, че компаниите не успяха да намерят алтернатива за управлението на спорта в състезателен и икономически план. Напротив - подписаха Конкорд, от който сега ще трябва да се отървават сложно.
Това обаче едва ли касае толкова хората като вас, нашите читатели, следящи състезанията по телевизията или на самите писти.
За всички ни е по-важно какво ще представлява спортът след изтеглянето на големи играчи.
Лансираната теза, че няма страшно - всичко ще се върне механично към романтичните времена, когато малки гаражни тимове се състезаваха помежду си с мотори Косуърт, издиша много силно.
Хората вече знаят какво е Хонда, Тойота и BMW да са в състезанията, да ги популяризират с огромната си мощ и информация, с приобщаването към спорта на изключителни компании и гости от каймака на световния елит.
Формула 1 обаче така или иначе ще се върне още през 2010 г. към една отминала епоха, но цените на билетите за състезанията едва ли ще поевтинеят, а безпроблемното домакинство отново ще е все така по силите само на страни в Близкия Изток и Азия, където хората от Европа, които наистина обичат и разбират спорта, трудно ще отидат в условията на криза.
Дори малкото останали европейските състезания ще бъдат някак по-различни без масираното присъствие на инициативите на автомобилните компании по време на състезателните уикенди.
Телевизионната аудитория, довела големите концерни в F1, чисто статистически може и да расте с повишената гледаемост в Индия например, но ясно спада в Европа, а цените се покачват.
Е, какво да се прави - за да се запази тоталният контрол над спорта, преди години бяха изтеглени кредити, които трябва да се връщат, независимо от кризата.
И някъде на този фон дойдоха и последните изказвания на г-н Румен Петков (отново силно тиражирани) за това как трябвало само министър Свилен Нейков да подпише, за да започне строежът на писта за Формула 1 в България, от която държавата ни щяла само да печели...