ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Пловдив

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Новия сезон на задръстванията и предстоящите ремонти
Austin Powers написа на 14.10.2009 г.:
А така. Да бе мирно седяло, не би чудо видяло. Сега отиде още 1 година да го чакаме булеварда...

1234 написа на 14.10.2009 г.:
Сега дами и господа ще Ви предоставя едно решение на КЗК, което СПИРА изпълнението на обществената поръчка за бул. "България". За да се сетите за какво става въпрос Ви давам линк за статията http://news.plovdiv24.com/112483.html
А ето го и решението на КЗК
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА

ОПРЕДЕЛЕНИЕ
София, 08.10.2009 г.

Комисията за защита на конкуренцията в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Петко Николов

ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Александър Александров Реджеб Мустафа

ЧЛЕНОВЕ:
Весела Антонова
Диана Хитова
Евгений Иванов



при участието на секретар - протоколиста Милена Чуманова, разгледа в закрито заседание, проведено на 08.10.2009 г., искане за налагане на временна мярка по преписка № КЗК - 872/06.10.2009 г., докладвано от Члена на Комисията г-жа Весела Антонова.


В Комисията за защита на конкуренцията е образувано производство по преписка № КЗК-872/06.10.2009 г., във връзка с постъпила жалба вх. № 2210-В/28.09.2009 г. от страна на ДЗЗД "Инфраструктура - Пловдив 2009", гр. Пловдив, срещу Решение № 09 РОП-12/1/11.09.2009 г. на Кмета на община Пловдив за класиране на участниците и определяне на изпълнител в процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП, с предмет: "Строително-ремонтни дейности за реконструкция на бул. България - ІІ етап, гр. Пловдив", открита с Решение № 09 РОП-12/27.04.2009 г. на възложителя. В жалбата се иска спиране на процедурата по възлагане на обществената поръчка.
В жалбата е изложено мнение, че процесния акт е неправилен и незаконосъобразен, постановен в нарушение на разпоредбите на ЗОП и увреждащ обществения интерес.
Според обжалваното решение на първо място е класирано "Пътинженеринг" ЕООД. Посочва се, че ценовото предложение на въпросният участник в размер на 6485296,67 лв. без ДДС е с 1113649,59 лв., по-високо от оферираната от жалбоподателя цена. "Пътинженеринг" ЕООД декларира, че ще изпълни обекта за 3 1/2 месеца с персонал от 181 души и тъй като, както и класираният на второ място е предложил най- добра оферта по показатели гаранционен срок и аванс, печели процедурата. Според жалбоподателя декларираните данни не отговарят на обективната истина и поради това са довели до постановяване на незаконосъобразен и неправилен акт.
Участникът е получил висок резултат- 17,14 т. по показателя срок за изпълнение, като е предложил срок - 3,5 месеца, но не е ясно дали този срок ще бъде спазен, тъй като осигуреното финансиране на обекта за 2009 г., видно от тръжната документация, е в размер на 5 687 500 лв., а останалата част ще се осигурява през 2010 г., като може и да не бъде осигурена. Т.е. може обектът да не бъде изцяло завършен от този изпълнител. Посочва се, че цената предложена от жалбоподателя - 5371647,08 лв. без ДДС, се вмества и дори е по-малка от осигуреното финансиране от 5 687 500 лв.
Избраният участник е получил повече точки по показателя "предложен брой на ангажирания персонал" - 10 т., тъй като е предложил да изпълнява обекта с най-много работна ръка 181 души, въпреки, че декларирания в Камара на строителите персонал на дружеството е 202 човека, а към момента изпълнява поне още два големи обекта, където е ангажиран част от персонала му.
Освен това този критерий, според ДЗЗД "Инфраструктура - Пловдив 2009", нарушава разпоредбата на чл. 25 ал. 7 от ЗОП, тъй като наличието на квалифициран персонал е очевиден критерий за подбор като такъв е включен и като показател за оценката.
Изложено е мнение, че офертата на жалбоподателят има предимство в предлагания срок за изпълнение. Предложената цена, по-ниска от вече осигурения бюджет, означава, че има възможност за предложения срок да се изпълни и завърши цялостно обекта, предложен е гаранционен срок, колкото класирания на първо място и също не е поискал аванс.
Искането си за налагане на временна мярка жалбоподателят подкрепя с твърдението, че общественият интерес е сериозно заплашен, при възлагане на поръчката на участник, който не е в състояние да изпълни настоящата поръчка. Посочва се, че в следствие заложените в договора клаузи дори участникът да не изпълни в срок поръчката, неустойката ще е в размер на 648 529,67 лв. Спирането на процедурата ще гарантира разходването на по-малко бюджетни средства. Спирането няма да накърни обществения интерес, тъй като стартирането на настоящата процедура ще започне едва след приключване ремонтът на подземната инфраструктура на бул. "България", изпълняващ се в момента от фирма "Драгиев и Ко" ООД.

Според възложителят именно спирането на процедурата ще доведе до нарушаване на обществения интерес. Посочва се, че въпросният булевард е един от най-натоварените в град Пловдив и е едни от основните гръбнаци на главната комуникационна мрежа. Община Пловдив е сключила договор на 23.10.2007 г. с предмет "Реконструкция на бул. "България", гр. Пловдив, част от път Р†-8 от републиканската пътна мрежа - части: канализация, електрификация и телефонизация", като срокът за изпълнение е до ноември 2009 г. и изпълнителят вече извършва изкопни и други работи по изпълнение на договора в участъка предмет на настоящата поръчка. Несключването на договор ще доведе до невъзможност булевардът да бъде експлоатиран през целия зимен сезон на 2009/2010 г. Спирането на процедурата ще доведе до неусвояване на целевите средства до края на годината.
С оглед на гореизложеното възложителят моли искането на жалбоподателя за налагане на временна мярка да бъде оставено без уважение.

Съгласно чл. 121а, ал. 1 от ЗОП, за да бъде наложена временна мярка спиране на процедурата кумулативно трябва да са на лице две предпоставки: мотивираност на искането и реална опасност от сериозно увреждане на обществения интерес или интереса на участника. Във връзка с направеното искане за спиране на процедурата за възлагане на обществената поръчка, след като се запозна с мотивите на жалбоподателя, Комисията прие, че изложените мотиви са достатъчно основателни, за да бъде спряна процедурата за възлагане на обществената поръчка. Жалбоподателят е изложил подробно мотиви относно това с какво ще бъде нарушен интереса на обществото, ако процедурата не бъде спряна. Също така е посочил причините, поради които спирането няма да навреди на обществения интерес или интереса на възложителя. От всичко изложено е видно, че направеното особено искане е мотивирано и отговаря на изискванията на закона. Другите изтъкнати твърдения в жалбата са по същество на обжалваната обществена поръчка и по тях КЗК ще се произнесе в рамките на законоустановения срок с решение. Те не могат да бъдат обсъждани в рамките на настоящото производство по налагане на временната мярка, както и не биха могли да служат за основание за спиране на процедурата.
Процесната поръчка е със значителен обществен интерес, доколкото засяга строително-ремонтни дейности на една от главните пътни артерии на град Пловдив. Във връзка с възможните неблагоприятни последици от забавянето на процедурата, Комисията счита, че налагането на временна мярка "спиране" няма да доведе до възникването на реална възможност от сериозно увреждане на интересите на заинтересованите лица и страните. В конкретния случай защитата на обществения интерес изисква да се осигури качествено изпълнение на поръчката, което може да бъде гарантирано единствено при избор на изпълнител на обществената поръчка, който е проведен при съблюдаване на принципите и целите разписани със Закона за обществените поръчки (ЗОП) и избирането на оферта покриваща напълно поставените от възложителя изисквания на оптимална цена. Следва да се отчете и факта, че възложителят не е представил никакви доказателства в подкрепа на твърдението си в становището, че дейностите по договора, предхождащ стартирането на дейността по настоящата поръчка, са на финална фаза. Предвид факта, че се разходват средства осигурени от бюджета, в интерес както на възложителя, така и на обществото като цяло, е договорът да се сключи при най-изгодните условия, отчитайки обществения интерес, необходимите средства и качеството на изпълнението. Поради това в случай, че процедурата по възлагане на въпросната обществена поръчка не бъде спряна, е възможно да произтекат вреди както за възложителя, така и за жалбоподателя, и да бъде увреден общественият интерес. В тази насока следва да се има предвид и фактът, че сроковете за произнасяне на КЗК по същество на спора също са кратки, което води до извода, че реализирането на предмета на поръчката няма да бъде отложено далеч във времето.
Комисията отчита и обстоятелството, че процесната поръчка е на етап извършено класиране и недопускането на мярката би довело до финализиране на процедурата, преди Комисията да се е произнесла, което с цел гарантиране законосъобразното й провеждане и избор на изпълнител, свободната и лоялна конкуренция и състезателност между участниците обуславя налагането на мярката. Спирането на процедурата няма да доведе и до увреждане интересите на възложителя, тъй като законосъобразното финализиране на процедурата ще доведе до избор на изпълнител, който в най-голяма степен ще е в състояние да изпълни предмета на обществената поръчка и до ефективното разходване на бюджетни средства.

От представените по преписката доказателства и материали става ясно, че общата прогнозна стойност на обществена поръчка е 7 333 333 лв. Следва да се отчете факта, че процедурата е на етап извършено класиране и са известни ценовите предложения на участниците. В настоящия случай КЗК счита, че размерът на обезпечението следва да бъде едно на сто от стойността на най-високото ценово предложение, а именно това на "ИСА 2000" ЕООД в размер на 6 559 098,34 лв.


С оглед на гореизложеното и на основание чл. 122, ал. 2, ал. 3 и ал. 4, във връзка с чл. 121а, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП, Комисията за защита на конкуренцията


ОПРЕДЕЛИ


1. ДОПУСКА НАЛАГАНЕ НА ВРЕМЕННА МЯРКА - "спиране" на процедурата за възлагане на обществена поръчка, с предмет "Строително-ремонтни дейности за реконструкция на бул. България - ІІ етап, гр. Пловдив", открита с Решение № 09 РОП-12/27.04.2009 г. на кмета на община Пловдив.

2. ОПРЕДЕЛЯ ДЗЗД "Инфраструктура - Пловдив 2009", гр. Пловдив да внесе сумата в размер на 65 590,99 /шейсет и пет хиляди петстотин и деведесет лева и 99 стотинки/ лв. за налагане на временна мярка - спиране, в 5-дневен срок от съобщаването, под формата на паричен депозит или банкова гаранция.

Паричният депозит се внася по банковата сметка на Комисията за защита на конкуренцията в БНБ - Централно управление, пл. "Александър Р†" № 1, IBAN BG67 BNBG 9661 33 00 1017 01, BIC код на БНБ BNBG BGSD, за което на КЗК се представя оригинална вносна бележка.

При банкова гаранция, следва да се представи на КЗК оригинал на безусловна, неделима, неотменяема банкова гаранция, със срок на гаранцията до представяне на разпореждане на председателя на КЗК по чл. 122, ал. 7 ЗОП, но не по-късно от 3 години от датата на издаване на гаранцията.

Временната мярка се счита за наложена от датата на представянето на обезпечението в деловодството на КЗК.

Определението подлежи на обжалване пред тричленен състав на Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.


ПРЕДСЕДАТЕЛ:
.....
Петк
о Николов


ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ:
..... .....
Александър Александров Реджеб Мустафа


ЧЛЕНОВЕ:
.....
Весела Антонова
.....
Диана Хитова
.....
Евгений Иванов

VeselinVeselinov написа на 02.10.2009 г.:
Задрустванията, задръстванията. Всеки това говори, но като се опънат новите булеварди ще има ръчка, а? Със задръствания или без, да ги оправят по-бързо тези пловдивски пътища и да спрем да си трошим колите един път за винаги. Три-четири месеца ще ги изтърпим, а след това ще шофираме с удоволствие, нали бе майни?

Gotino momche написа на 25.09.2009 г.:
Сега започна нов бум на ремонтите по всички улички и булеварди. Цяло лято управниците спаха и сега пред зима ще правим ремонти. Днес чаках точно 25 минути за да дойде автобус 44 от спирката на Тримонциум и точно за 35 минути пристигнах за работа. Булевард Цар Борис 3 е някакъв ужас, просто е недопустимо. И светофарите отново, за пореден път не работиха. ...

Веселин Пд написа на 24.09.2009 г.:
copernnic, за бройката на булевардите си прав. В тази връзка можеш ли да сметнеш какъв процент от основните пътни артерии в момента не могат да се ползват? Като се има на предвид, че идва най-тежкия период за трафика - края на есента и началото на зимата, едва ли сега беше най-удачно всичко това. Търпяхме дупките толкова години, че 6 месеца повече или по-малко е все тая. Какво пречеше да се направи Руски, Победа и Герджика и съответна да бъде отворен бул."Марица" и тогава да се затвори "България". Булевард "Марица" е някаква алтернатива на "България", но в момента и той не може да се ползва. Я сега пресметни отново дали затворените са "един-два" и отново виж колко процента от основната пътна мрежа не може да се ползва.

copernnic написа на 24.09.2009 г.:
Така е горе долу. На градче като нашето с 5 хоризонтални и 6 вертикални булеварда като затворят един-два и се усеща в целия град. Ама кметЯ е виновен, какво хубаво си ни беше да си щъкаме из дупките.

Кирил Налджиев написа на 24.09.2009 г.:
Вече мина един пиков ден със затворена отсечка по България и пренасочване през ДУнав. От общината казаха, че няма проблем, ноо споделете и Вашето виждане. Моето е, че не са раздигани всички коли, което е наполовина свършена работа, освен това все пак задръствания, макар и не фатални имаше. Кажете си мнението.

Пловдив написа на 15.09.2009 г.:
Днес на булевард България все едно нямаше светофари. Колоната беше без прекъсване.

Кирил Налджиев написа на 15.09.2009 г.:
Темата с малоумно регулираните светофари е съвсем друга, да не ч зачекваме и нея, защото половината трафик може да се отпуши само с правилно регулиране на светофарите, но за това се иска някой да си направи труда, д анаблюдава окол месец, да анализира резултатите. Иначе ти може и да си свикнал да пътуваш час, само, че аз съм свикнал да пътувам максимум 15-20 минути. И хайде, сутрин може и да тръгна по-рано и да стигна, ама на мен ми се налага и през деня защото ми изскачат спешни срещи и кво прайм тогава. Вчера на трятата зарязах клата и тръгнах пеша. Ами хората от Северен. Такситата от вчера разправят: В Кършияка изобщо не ни викайте, спасявайте се. Това ли е града в който искаме да живеем. Да искаме булеварди без дупки, но искаме да се мисли като се прави. Не юруш всичко наведнъж на принципа или задръствания или янма булевард. Може, ама се иска да се помисли и да се направи акто хората. Не може да затваряш България по време на панаир, тва е сепука, както и да го погледнеш.

copernnic написа на 15.09.2009 г.:
ок, чакал си 20 минути, а цялото пътуване колко ти беше? 30-35 минути или по малко. Не е такава болка за умиране както го разправяте. Всичко е до навик и една кола да няма по булевардите ще сте свикнали да пътувате 5 минути и ще ревете що ви хващат светофарите и ако ги няма ще стигате за 4 минути. Свиквай, това е дереджето.На мен тия задръствания изобщо не ми пречат и не им обръщам внимание. Все ми е тая дали патувам 30-40-50 минути, тъй и тъй след това търся място за паркиране минимум 45 минути, та съм свикнал вече едно предвижване из града в посока към къщи да е повече от 1 час и това е поне от 10 години.

Кирил Налджиев написа на 15.09.2009 г.:
Коперник, та аз току що чаках 20 минути за ляв завой на светофара на ВСИ, като се пуснеш от надлез Родопи. Стига ми говори глупости наизуст. Качи се, покарай, тогава ми обяснявай за 20-то минути. За 20 минути се пътуваше лятото, когато и трябваше дас е направят ремонтите, а не сега.

copernnic написа на 15.09.2009 г.:
Не е чак толкова зле, за 20-25 минути се стига от точка А до точка Б, където и да са точките.Задръстванията са всичко на всичко на 5 светофата сумарно 3 часа в денонощието.

Austin Powers написа на 15.09.2009 г.:
Не преувеличаваш, положението наистина е много зле. Както бях казал в коментарите към някоя от новините от офиса (църната сграда на Съединение) до колелото на панаира съм пътувал между 20 и 25 минути. Това не е било абсолютно никога - говорим си за разстояние от 1.5 километра. Затова от тази сутрин започнах просто да ходя на работа пеша и си реших проблема. Поне докато не завали снега... :)

Кирил Налджиев написа на 14.09.2009 г.:
Септември дойде, дойдоха и ученици и студенти. Движението е колабирало направо. Неска беше някакъв кошмар. Утре учениците, очаквам да е по-зле. От 20 септемви затварят България, а седмица по-късно там идват студентите от ПУ, просто ще е весело. Днес решиха да "заобикалям" задръстванията през околовръстното, но освен, че навъртах по 40 км, ползата беше нулева, понеже още 200-300 шофьори бяха решили да използват същата алтернатива. Тези дни ще наснимам и ще кача тук малко снимки от задръстванията. Кажете си и вие мнението, че неска бяха обвинен, че преувеличавам, може и така да е.


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: