ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Обществено обсъждане на организацията на движението

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Трябва ли да се премахне ЖП линията между Филипово и Централна гара?
Nemo_pld написа на 17.05.2012 г.:
Според мен е по-добре да се направи като трамвайна линия Филипово - Централна гара - кв.Тракия и да спира на всички спирки между тях!!!

Golden_Eagle написа на 10.05.2012 г.:
Веселин Ж, съгласен съм. Винаги има какво още да се желае.

Веселин Пд написа на 10.05.2012 г.:
По принцип сте прав, но ако недай си Боже стане нещо с някой ученик от Английската? Да, чисто правно погледнато, ученикът ще си е виновен, но това ли ще е най-важното? За други градове не ми се мисли. Те в някои части на света нямат и течаща вода в домовете си, но тук не сме така, нали. Не бива да се задоволяваме с нещо, защото другаде било по-зле.

Golden_Eagle написа на 10.05.2012 г.:
Веселин Ж,както и да го погледнем линията е оградена(нещо, което липсва в много населени места).Прелезите(включвам и пешеходните) и моста са обозначени и сигнализирани. Друг е въпросът, че много хора "временно" са премахнали част от загражденията. Едни, за да изкарат някой лев, други сигурно, за да си ги сложат на ранчото, а трети, защото са сметнали, че точно там трябва да преминават. Същото е и с безрасъдното преминаване на моста над Марица. Там се преминава само от служители и то при специални условия. Мисля ще се съгласите, че не може да виним само инфраструктурата, при положение, че явно възпитанието и манталитета на хора е такова. За проектите има няколко варианта. Най- общо може да се използва денивелацията на железния и автомобилния път и с леко задигане на първия и снижаване на втория да се разминат на две нива. Разбира се може да се осъществи и с надлез на автомобилния път. Тук вече всичко е въпрос на изпълнение и цена. Но разбира се и двата варианта са възможни. Не изключвам и възможността и за нещо напълно ново. Все пак технологийте се развиват. Шумозащитата(която в повечето случаи е равна и на обезопасяване), както достъпа и преминаването на трудноподвижни лица естествено би трябвало да се заложат във всички варианти.

Веселин Пд написа на 10.05.2012 г.:
За обезопасеността към момента не съм съгласен с теб, но както и да е. Можеш ли да ми кажеш малко повече подробнсоти за този проект, щом си го гледал. Какво става с прелезите? Отдолу или отгоре ще минават? Иначе аз ако малко повече разбирах, сигурно щях да се пробвам да направя поне аргументирана идея за проект, която да подаря на общината и на нкжи.

Golden_Eagle написа на 10.05.2012 г.:
Веселин Ж, честно да си кажа- нямам представа. В интерес на истината линията и в момента е обезопасена( с малки изключения, които се дължат най- вече на "прибрани" граждани или на такива, които не обичат да спазват правилата).Основният проблем са прелезите, които затрудяват градското движение.От друга страна мога да кажа, че реконструкцията на съществуваществуващото трасе ( от доста време има проекти) ще излезе най- евтино и най- рационално. Премахването на прелезите, допълнителното обезопасяване и обезшумяване ще е наистина нещо хубаво и функционално за Пловдив. Нещо, което си заслужава, което не е правено от поне 40 години и което ще остане преспективно за в бъдеще. След това вече може да се мисли за градска железница, както е в редица европейски страни. Не разполагам с дани за финансовото състояние на ДП "НКЖИ", но едва ли някой в днешно време първо ще има и после би заделил подобни средства за такъв проект. Едно е да имаш желание, съвсем друго е да го изпълниш. Ето тук и аз съм реалист. Но...винаги има начини. Може да се кандидатсва по програми. В момента тече рехабелитация на линията Пловдив- Бургас; следва реконструкция и модернизация на Септември- Пловдив. Със съвместни усилия(от "централна" и местната власт) може да се намерят средства както за Пловдив- Филипово, така и за прословутия вече проект "Модър- Царевец". Всичко опира до желание, координация и естествено приемственост, защото подобни проекти рядко се правят за един мандат. Ето и пример, как се правият нови жп. гари, дори и в центъра на Виена. http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4491811 . Ние поне имаме основата- остава само да я доразвием и направим нещо, с което Пловдив ще се гордее с години.

Веселин Пд написа на 10.05.2012 г.:
Golden_Eagle, като по-запознат с материята от мен, очевидно, смяташ ли че било протест или подписка би променило нещата и би накарало НКЖИ да обезопасят и обезшумят линията? Ти си оптимист, както казваш, но аз съм реалист и вече губя всякаква надежда, че нещо ще се промени.

Golden_Eagle написа на 09.05.2012 г.:
Веселин Ж, за това съм съгласен. Винаги съм казвал, че това отдавна трябваше да е факт. За жалост остава в сверата на пожеланията(за преместване на линията пък да не говорим) , но пък аз лично съм оптимист. Това рано или късно трябва да се направи. За звукомера може да поспорим, но в случая мисля, че това не е от съществено значение.

Веселин Пд написа на 09.05.2012 г.:
Ще почна отзад напред. Вземете един шумомер/звукомер и измерете колко децибела е шума на цитирания от Вас булевард. После идете на гарата и замерете колко силна е сирената на който и да е влак.Разликата явно ще Ви изненада, съдейки от написаното от Вас. След това можете да застанете в близост до железния мост (ЖП моста) и да изчакате който и да е влак и да преброите колко пъти надува сирената при преминаване от там. ЖП линията може да бъде преместена и далеч няма да е първата в света, ако това стане. Така или иначе вариантът с обезопасяването и обезшумяването й също не е за подминаване, но по-скоро трябва да се провери кой от двата варианта е по-изгоден. Ако обърнете внимание първият ми постинг по темата е именно такъв - не за премахване, а за реконструкция - обезопасяване и обезшумяване. Лошото обаче е, че и двамата знаем, че няма да стане нито едното, нито другото.

Golden_Eagle написа на 09.05.2012 г.:
Веселин Ж, помолих Ви да проверите. Не е добре да се дава мнение, по неща, които най- малкото не сте проверили. Та да поговорим с цифри. Пловдив- Филипово е приблизително 5, 6 км. Маршрута Пловдив- Тракия- Скутаре- Филипово е приблизително 26,5 км.- разлика от около 21 км. Времепътуването Пловдив- Филипово е приблизително 10 минути при скорост 50 км/ч ограничена именно заради прелезите и градските условия. При проекта с премахването на прелезите и обезопасявенето на линията времепътуването спокойно може да се сведе до 3-4-5 минути. Времепътуването по маршрута Пловдив- Тракия- Скутаре при скорост от 80 до 130 км/ч варира от 35(при най- благопритни условия) до над 60 минути. Не знам какво ще реконструирате и по- важното е колко ще струва подобна реконструкця, за да преминават товарните влакове. За начало само ще дам един пример, а Вие си направете сметката- "бетонен мост". За трафика- наистина се поинтересувайте или се обърнете към специалист. Мога да Ви уверя, че ще бъдете изненадат от пропускателната способност. Виждам, че сте загрижен за БДЖ, но освен БДЖ има още около 10 частни лицензирани превозвача, които ползват или ще ползват краткия и бърз маршрут. Закриването на гара Филипово ще го подмина. Само ще спомена, че Пловдив- Филипово е част от главна жп. линия, както и част от международен коридор. Няма как поради това, че нямало пътуващи от гара Филипово да се скъса връзка(на пътници и товари) за Карлово, Панагюрище и Бургас. Мисля че коментара е излишен, също както е излишно да Ви обяснявам значението за националната сигурност. Отностно прословутия шум. Да с бъдеща реконструкция на Пловдив- Филипово е редно да се наблегне и на това. Но...определено се спекулира с това. Направете следния експеримент. Постойте известно време на булевард Христо Ботев и след това постойте на централна гара. Мога да Ви уверя, че шума от булеварда е в пъти по- голям от този на гарата- и най- важното шума от булеварда е постоянен почти 24 часа.

Веселин Пд написа на 09.05.2012 г.:
Ще отговоря само на част от написаното: Времето не смятам, че ще е повече, напротив, може и да се намали, защото в момента многократно съм виждал как влакът намаля и дори спира в района на ЖП моста (няма да посочвам причините). Докато при обходния маршрут влаковете могат да се движат с по-висока скорост. Обходът не е толкова голям, че да доведе до допълнителни разходи. Освен това почти никой не ползва гара Филипово, защото на много малка част от пловдивчани тя е удобна. При гара Тракия не мисля, че ще е така. От тук идва и отговора на третия Ви въпрос - няма нужда от директна връзка. Гара Филипово спокойно може да се затвори и няма да пречи това на никой, напротив - би трябвало да се заложи на подобни съкращения на ненужни разходи за да се реформира БДЖ адекватно. Ако в момента не могат товарните влакове да минават по обходния маршрут, то с реконструкция на въпросния, със сигурност ще могат и то без да им се налага да спират по време на пътуването си, както се налага в момента в района на ЖП моста (отново мога да кажа, че съм бил свидетел многократно на такива случки).За това, че нямало как да се поеме допълнителния трафик не съм съгласен, но както и да е. На 6-тото дори няма да обърна внимание. Само ще ви обърна внимание, че в момента повечето влакове, които минават по тази линия са от 1-2 вагона и вътре има 5-6 човека. Заради тези 5-6 човека какви разходи прави БДЖ, какви неудобства причинява на живущите в района на ЖП линията и шофьорите, които чакат по 1/2 час преди да мине всеки влак, какви пари се дават за поддръжката на тази изключително опасна и неефективна ЖП линия? Ето доста въпроси, които по-добре Вие да проучите и да се убедите, че нещата не са такива, каквито Вие си мислите.

Golden_Eagle написа на 09.05.2012 г.:
Веселин Ж, обръщението Golden_Eagle е ОК! Нищо не се е променило. Целта на градската железница е била такава, за това и маршрута и е бил такъв. Колко това е било целесъобразно и оправдано е друг въпрос, но е факт, че в момента не същетвува. За останалите категории влакове нещата не стоят така. Има редица фактори, но ще Ви спомена няколко, а Вие се поинтересувайте и сам ще стигнете до извода. 1-во колко километра е маршрута Пловдив- Филипово и колко е през Тракия и Скутаре? Кой ще поеме разходите за увеличения обход? 2-ро С колко ще се увеличи времепътуването по обходния маршрут и дали това ще е приемливо за пътуващите? 3-то Директна връзка Тракия- Филипово все още не е изградена. Същесвува Тракия- Скутаре- Филипово, което има своята технологична особеност.Същата особеност се появява и във Филипово. 4-то Технологично не всички товарни влакове могат да преминат по обходния маршрут- т.е невъзможно е да се използва. 5-то Няма как да се поеме допълнителния трафик по маршрута Пловдив- Тракия, Пловдив- Крумово. 6-то Пловдив- Филипово има специфични функции по националната сигурност. Това мисля, че е достатъчно. Остава само да проверите и да се убедите.

Веселин Пд написа на 09.05.2012 г.:
Golden_Eagle , иска ми се и аз да мога да се обърна към Вас по име, но нямам тази възможност. Както и да е. Бихте ли ми обяснили моля, защо не може да се ползва този маршрут освен при форсмажорни обстоятелства и защо по времето на градската железница се ползваше поне по 10 пъти на ден, а сега не може, какво се е променило?

Golden_Eagle написа на 09.05.2012 г.:
Веселин Ж, уважавам мнението Ви, но в случая сте далеч от истината. Този маршрут може да се ползва само и единствено при форсмажорни обстоятелства( изключвам градската железница) или големи ремонтни дейности.

Веселин Пд написа на 09.05.2012 г.:
Радослава Т, Има си и алтернативен маршрут, който минава извън града, през гара Тракия и пристига на Централна гара. Там ЖП линията не пресича улици и булеварди. Градската железница правеше пълен кръг, така че Филипово - Централна Гара не е единствения маршрут.

Радослава Т написа на 09.05.2012 г.:
Линията Панагюрище-Пловдив беше възобновена преди 5години, преди това не функционираше. Не знам дали сте запознати, но това е единствения възможен транспорт на всички панагюрци работещи и учещи в Пловдив, които не разполагат със собствен автомобил. Няма автобус с директна линия, който да ги превозва.


Хоби Им написа на 08.05.2012 г.:
Здравейте. Ще се включа в дискусия в този форум и аз за първи път! Сега по темата. Да , тази линия може да не е с висок процент на полезна дейност, но е изградена не само за целите на тъй наречената градска железница, но също и за да се облекчава трафика по основното трасе. Не забравяйте, че там има кръстовище на линии, ако може така да се нарече, чрез което се присъединяват към основния линеен възел и влаковете от Асеновград, Димитров и Свиленград(в тази връзка и международния влак, минаващ през Свиленград). Така че поставената на дискусия линия според мен си е един удобен и облекчаващ заобиколен железен път при необходимост! Ясно е, че създава допълнителни шумове и има риск от инциденти, но линията Е обезопасена!!! И тъй като на много места се сравняваме с Хамериканците, искам да предоставя на вниманието ви един видео клип, в който влак и то най-често товарен минава буквално през улицата на града като трамвай. http://www.youtube.com/watch?v=fvsRcpzFrCU&feature=list_related&playnext=1&list=SP7F3B0D7EE34C26E7

Golden_Eagle написа на 24.04.2012 г.:
Това с премахването е меко казано несериозно. Трябват единствено инвестиции за премахване на прелезите и обезшумяване на жп. линияна-все неща, които отдавна трябваше да са факт. Всичко останало са празни приказки и чешене на клавиатурите.

Веселин Пд написа на 21.04.2012 г.:
Мария Колева 1, да, по-някога и по-често. И?

мимчооо написа на 21.04.2012 г.:
Влаковете са през 1 2 часа :)



ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: