ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Въпроси и отговори към кмета и общинската администрация

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
Такса смет за фирми
Общинска администрация написа на 06.04.2010 г.:
Съгласно Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) такса битови отпадъци се заплаща за: осигуряване на съдове за съхраняване на битовите отпадъци - контейнери, кофи и други; събиране на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за обезвреждането им; проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци; почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.
Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община Пловдив (НОАМТЦУ) дава възможност за нежилищни имоти на предприятията таксата да се определя по един от следните два начина:

1. Според количеството на отпадъците:

а) За услугата по сметосъбиране и сметоизвозване - според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци.

б) За услугата по обезвреждане и депониране на битови отпадъци в депа или други съоръжения - според количеството на битовите отпадъци съобразно вида, броя и честотата на извозване на ползваните през годината стандартни съдове за изхвърляне на битови отпадъци.

в) За услугата по поддържане на териториите за обществено ползване - пропорционално върху отчетната стойност на имота.

2. Когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци или не е сключен договор с районните администрации към общината (когато таксата се определя според количеството на битовите отпадъци):

а) За услугата по сметосъбиране и сметоизвозване - пропорционално върху отчетната стойност на имота.

б) За услугата по обезвреждане и депониране на битови отпадъци в депа или други съоръжения - пропорционално върху отчетната стойност на имота.

в) За услугата по поддържане на териториите за обществено ползване - пропорционално върху отчетната стойност на имота.

Уведомявам Ви, че за определяне на такса битови отпадъци според количеството на битовите отпадъци данъчно задълженото лице следва да подаде декларация по чл.19 от НОАМТЦУ в срок до 30 ноември на предходната година в дирекция "Местни данъци, ТБО и РК" при Община Пловдив.

Леонид Плачков написа на 08.03.2010 г.:
Г-н Кмете смятате ли, че е редно да се събира такса смет от фирмите по сега действащата методика на база даначна оценка на имота?
Аз смятам, че трябва да е на вид дейност която се извършва от фирмата.
Давам пример един квартален гараж с 20 кв.м. за смяна на масло, гуми и други автомобилни дейности замърсява много кратно повече от моя склад 200кв.м. за компютри и консумативи. Всъщност ние изхвърляме почти нулево количество смет - от дейност ни остават само празни кашони хартиении и дървени палети - всичките се рециклират. Защо да плащам многократно по-висок данък дори от битово домакинство състоящо се от 3-4 члена и изхвърлящо всякакви отпадаци!


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: